"Vores Børn"
Fra : Iben Holst

Dato : 17-08-06 17:17

Er det et blad man får noget ud af at abonnere på?
- med henblik på både indhold og prisen....

Iben

Fra : MM

Dato : 18-08-06 05:51

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> wrote in message
> Er det et blad man får noget ud af at abonnere på?
> - med henblik på både indhold og prisen....
>
> Iben

Jeg har fået nogle blade gennem div. babyklub pakker gratis, de var ganske
vist 6-12 måneder gamle, men det betød ikke noget.
Jeg er ikke imponeret, jeg har læst dem, men ville aldrig ikke bruge penge
på dem. Synes det er ret tyndt, dvs. ikke særlig fagligt, bare nogle
undersøgelser som de har taget fra nettet/aviser, som man har læst i
forvejen. Nogle artikler hvor en forældre fortæller om et eller andet. Dog
også med en fagperson. Og så er der en side eller to hvor de referer noget
af det folk har skrevet på deres debatside.
Det er meget hurtigt læst!
Hvis du læser en avis, evt. på nettet, og læser på deres webside og en anden
babyside, så er du i al fald dækket ind mht viden, information og historie.
Men det er selvfølgelig ikke det samme som at sidde med et blad i hånden.

Du kan evt. låne det på biblioteket, eller bestille en babyklub pakke et
eller andet sted. Det er gratis. Der er vist også flere forskellige typer;
vores børn gravid, baby eller småbørn.

Fra : Suzanna

Dato : 18-08-06 08:49

MM skrev:

> [...]
> eller andet sted. Det er gratis. Der er vist også flere forskellige typer;

Jeg fik et tilbud på Mama (forældre og børn) og jeg er meget glad for
det. De kommer med nogle gode artikler og der er tit nogle test af
foskellige slags ting, så som sko, barnestole o.s.v. Jeg fik en
pusletaske og 1 års abonnement for 450 kr. De kører med forskellige
tilbud hele tiden..
Med venlig hilsen
Suzanna

Fra : MM

Dato : 18-08-06 18:54

"Suzanna" <suzanna@joenne.net> wrote in message
> [...]
> foskellige slags ting, så som sko, barnestole o.s.v. Jeg fik en
> pusletaske og 1 års abonnement for 450 kr. De kører med forskellige

Jeg tror også det er en smagsag. Jeg foretrækker et abonnement på Tænk, hvor
man bl.a. også kan få tests og andre artikler.
Den eneste test jeg har læst i et babyblad (husker ikke hvilket) var en test
af sutter. På forsiden stod der; testet af eksperter. Disse eksperter var to
2-årige. Javist man kan også kalde dem eksperter, men for mig var det ikke
særlig seriøst. For mig virkede det bare som et "pudsigt" indslag, som jeg
ikke kunne bruge til noget som helst.
Men jeg er nok bare ikke typen der læser disse blade.

Fra : Jim Vikkelsø

Dato : 18-08-06 15:58

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er det et blad man får noget ud af at abonnere på?
> - med henblik på både indhold og prisen....
>
> Iben

Hej Iben,

Jeg har tidligere abonneret på Vi forældre (lidt ala Vores Børn), og jeg
synes, at begge blade er for meget reklame og for lidt baby/børnestof. De
fleste nyheder kan du også læse på www.voresborn.dk

Jeg er efterfølgende begyndt at abonnere på Mama (se www.mama.dk) og det er
udemærket, der er mere babystof end reklame

Hos vores lokale læge har de en masse både Vi Forældre, Vores Børn og Mama
liggende (ja, det har de også hos jordemoderen), så jeg læser dem, når jeg
alligevel sidder og venter Og ellers kan de læses / lånes på biblioteket
ganske gratis....

God læselyst, fra Marlene