Underskriftindsamling mod dyr på online-au~
Fra : Hanne Engermann

Dato : 17-08-06 12:47

Der er startet en underskriftindsamling mod salg af dyr på
online-auktioner (QXL m.fl) På onlineauktioner bliver det kun til et
spørgsmål om penge. Højest bydende får dyret, og der tages ikke hensyn
til de forhold, som dyret kommer ud til.
På QXL i Tyskland er det forbudt at sælge levende dyr på auktionerne,
men i Danmark er det helt okay.

Hvis du vil hjælpe til at dette ophører, kan du skrive under, hvis du
følger linket.

http://www.protest.underskrifter.dk/

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-08-06 13:13

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men i Danmark er det helt okay.
>
> Hvis du vil hjælpe til at dette ophører, kan du skrive under, hvis du

-----------
fint!
det ligner sgi da heller ikke noget, det er da levende væsner vi har med at
gøre, da ikke en eller anden brugsting, hvad mange dog alligevel opfatter
dem som..
håber det fører til noget!

mvh. marie

Fra : Britta Trab

Dato : 17-08-06 13:22

OT.

Hvad så med kvæg salg?
Når de er på auktion?

M.v.h.

Britta Trab

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-08-06 13:36

Britta Trab wrote:
> OT.
>
> Hvad så med kvæg salg?
> Når de er på auktion?

En køber til kvæg vil sikkert gerne besigtige dyrene inden køb.

Her er der jo tale om en *on-line* auktion på nettet, og forøvrigt
regner man jo almindeligvis ikke kvæg som hørende til kæledyrsgruppen.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Leyna

Dato : 17-08-06 20:11

On Thu, 17 Aug 2006 14:21:48 +0200, "Britta Trab" <britta@trab.dk>
wrote:

>OT.
>
>Hvad så med kvæg salg?
>Når de er på auktion?

Er der kvægsalg på QXl eller andre on-line auktioner?

Seriøst, så er dem der køber kvæg nok nogle der virkelig ved noget om
pågældende dyr, da det er et landbrugsdyr og ikke en lille pussenusse
man kan have i sin lejlighed, så der er en stor forskel dér.
Og en landmand køber vist heller ikke et stykke kvæg uden at have
besigtiget det først.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-08-06 13:24

Hanne Engermann wrote:
> [...]
> men i Danmark er det helt okay.
>
> Hvis du vil hjælpe til at dette ophører, kan du skrive under, hvis du

Kære Hanne.

Tak for link, håber og be'r til at det vil nytte. Er underskrevet.

Nu skal du bare se, der kommer helt sikkert et par sure opstød igen, at
det ikke nytter noget, ligesom ved den sidste
net-underskrift-indsamling. Det må vi så tage med. Det er da rart, at
der er nogen der kan se hvor modbydelige net-auktioner med dyr er.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Leyna

Dato : 17-08-06 20:13

On Thu, 17 Aug 2006 14:24:01 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Nu skal du bare se, der kommer helt sikkert et par sure opstød igen, at
>det ikke nytter noget, ligesom ved den sidste
>net-underskrift-indsamling.

Og det er da heller ikke sikkert at vi får ændret noget som helst, men
hvis vi ingenting gør, så sker der i hvert fald ikke noget, så min
underskrift er osse sat på... og så håber jeg på det bedste.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hanne Engermann

Dato : 17-08-06 23:18

> [...]
> hvis vi ingenting gør, så sker der i hvert fald ikke noget, så min
> underskrift er osse sat på... og så håber jeg på det bedste.

... og Marianne Hellemose oplyser, at lidt "hjemmearbejde" viser, at
hverken Sverige, Norge, England, Schweiz eller Frankrig har levende dyr
på deres sider, så DK er håbløst bagud!

Vi kan jo kun klø på og videresende linket til så mange som muligt.

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 18-08-06 22:26

Det var smuk og solrig dag da Hanne Engermann skrev
news:JGYEg.67$zJ2.26@news.get2net.dk i dk.fritid.dyr.kat:

> http://www.protest.underskrifter.dk/

Hvad tror du det vil ændre?

Hvis det er folk der er ligeglade med deres dyr, der sælger dem på QXL.dk
hvilken forskel gør det så hvis de bliver nødt til at bruge dba.dk eller et
opslag i den lokale netto? De vil jo alligevel sælge til det højeste bud!

Argumentet på siden omkring at der svindles kan jo bruges om samtlige QXL-
varer, samt dba.dk-varer, så det holder jo ikke, med mindre man vil forbyde
alt nethandel mellem private.

Alt i alt er det svært at se hvad et forbud skulle hjælpe.

PS. Katten siger:
nbb
bnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

--
Rune D. Jørgensen