Wlan router der kan trække lidt mere end d~
Fra : Nicolai

Dato : 14-08-06 19:01

Jeg har brug for en WLAN router der ikke brækker sig når der er en del
wireless clienter der logger på, ej heller når der er en del åbne
connections.

Hvad kan folk anbefale?

Findes der en Cisco-model (Gerne IOS) der kan betales for menneskepenge?

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : Hans

Dato : 14-08-06 21:07

Nicolai wrote:
> [...]
> connections.
>
> Hvad kan folk anbefale?
>
> Findes der en Cisco-model (Gerne IOS) der kan betales for

Hvilken router bruger du nu?

Hans

Fra : Nicolai

Dato : 14-08-06 21:37

> Hvilken router bruger du nu?

En linksys der skal genstartes ugentligt. Nyeste firmware. Nu vil jeg have
noget kram.

Fra : Hans

Dato : 14-08-06 21:45

Nicolai wrote:

> En linksys der skal genstartes ugentligt. Nyeste firmware. Nu vil jeg
> have noget kram.

Inden du begynder at skyde gråspurve med kanoner, så prøv denne router:

Du kan jo altid returnere den inden 14 dage hvis den ikke lever op til dine
forventninger, men jeg tror du bliver lidt overrasket over dens ydeevne.

Hans

Fra : Nicolai

Dato : 14-08-06 21:56

> [...]
> forventninger, men jeg tror du bliver lidt overrasket over dens ydeevne.

Den fejler næppe inden de 14 dage.

Laver Cisco ikke noget der kan betales?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-08-06 22:29

On Mon, 14 Aug 2006 22:36:42 +0200, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk>
wrote:

> En linksys der skal genstartes ugentligt. Nyeste firmware. Nu vil
> jeg have noget kram.

Jeg tror, du vil have større chance for at få noget stabilt, hvis du
ikke insisterer på, at router og AP skal være bygget sammen.

Hvis du specifikt vil se på Cisco og noget sammenbygget, så kunne det
fx være en 871W, men hvis dit sammenligningsgrundlag er Linksys-priser
tvivler jeg på, du vil opfatte 875$ som 'menneskepenge'.

-A

Fra : Nicolai

Dato : 14-08-06 22:31

> Jeg tror, du vil have større chance for at få noget stabilt, hvis du
> ikke insisterer på, at router og AP skal være bygget sammen.

Det er mindre vigtigt, bare jeg ikke skal købe mig fattig.

> Hvis du specifikt vil se på Cisco og noget sammenbygget, så kunne det
> fx være en 871W, men hvis dit sammenligningsgrundlag er Linksys-priser
> tvivler jeg på, du vil opfatte 875$ som 'menneskepenge'.

5000,- er også penge, det halve var jeg nok tilbøjelig til at betale hvis det
var det helt rigtige.

Så må jeg nøjes med Hans' bud, som dom efter lidt læsning af tests på nettet
blev http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=172645

Fra : BJ

Dato : 14-08-06 22:35

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad kan folk anbefale?

Jeg er godt tilfreds med min Netscreen.

Jeg har fra denne serie:
http://www.netscreen.dk/products/integrated/ns_5series.html

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Schultz

Dato : 15-08-06 08:49

Nicolai <spam2005@nifo.dk> skrev 2006-08-14:
> Jeg har brug for en WLAN router der ikke brækker sig når der er en del
> wireless clienter der logger på, ej heller når der er en del åbne
> connections.
>
> Hvad kan folk anbefale?

Jeg har gode erfaringer med sonicwall enheder. En TZ50 kan klare en del
men er det meget pres så nok en 150 eller 170.

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Martin Kiefer

Dato : 16-08-06 10:45

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message
> Jeg har brug for en WLAN router der ikke brækker sig når der er en del
> wireless clienter der logger på, ej heller når der er en del åbne
> connections.
>
> Hvad kan folk anbefale?

Måske en 1812 med indbygget WLAN?
Den har så samtidigt også 8 ports switch indbygget.

Jeg valgte dog selv en løsning i sin tid baseret på en 1721 router og et
1220 AP. Og det har kørt stabilt de sidste 3 års tid. Er dog blevet udvidet
og opgraderet "lidt" efterhånden.

> Findes der en Cisco-model (Gerne IOS) der kan betales for menneskepenge?

Nu er menneskepenge jo et vidt begreb. Jeg vil sige ja. Andre vil nok mene
det modsatte.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Michal

Dato : 16-08-06 13:31

On Wed, 16 Aug 2006 11:45:00 +0200, Martin wrote:
> Nu er menneskepenge jo et vidt begreb. Jeg vil sige ja. Andre vil nok mene
> det modsatte.

800 serierne plejer at være rimeligt billige. 870 og 850 serierne kan
vistnok fås med indbygget wifi.

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-08-06 15:43

On 16 Aug 2006 12:30:53 GMT, Michal <usenet@spamwodzinskitrap.dk>
wrote:

> 800 serierne plejer at være rimeligt billige. 870 og 850 serierne kan
> vistnok fås med indbygget wifi.

CISCO871W-G-E-K9 = $849
CISCO851W-G-E-K9 = $499

Billigt? Tja, hvis sammenligningsgrundlaget er en trådløs router til
ca. det samme, men i kroner isf. dollar, så vil man nok ikke opfatte
det som billigt.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Michal

Dato : 16-08-06 18:01

On Wed, 16 Aug 2006 16:42:43 +0200, Asbjorn wrote:
> [...]
>
> Billigt? Tja, hvis sammenligningsgrundlaget er en trådløs router til
> ca. det samme, men i kroner isf. dollar, så vil man nok ikke opfatte

Jeg mente billigt ifht. en cisco 1811 med wireless :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Martin Kiefer

Dato : 17-08-06 09:34

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> CISCO871W-G-E-K9 = $849
> CISCO851W-G-E-K9 = $499

Jeg tror ikke der er nogen der betaler listepriser...

En 1812 med WiFi koster i listepris 1795 USD + moms (ca 13-13.500 DKK med
moms). Og ved at ringe rundt til et par forhandlere i DK kan man få priser
på mellem 8.000 og 10.000 med moms. Vil tro at det samme gør sig gældende
for 800 serien...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk