NAS eller lign.
Fra : S@ndman

Dato : 14-08-06 09:00

Hejsa,

Jeg er ude efter en usb-tingest, hvor der enten er en
disk i eller hvor jeg selv kan sætte en i. Den skal
tilsluttes mit netværk så jeg kan bruge den som backup.
Jeg ønsker en som kører media connect, så jeg kan
bruge den op i mod min xbox 360...hvilken kan anbefales?`

Jimmy

Fra : jacobask@gmail.com

Dato : 14-08-06 10:15

S@ndman wrote:
> [...]
> Jeg ønsker en som kører media connect, så jeg kan
> bruge den op i mod min xbox 360...hvilken kan anbefales?`

Hvad med en Maxtor shared storage (NAS). Den skulle kunne klare det du
efterspørger, og så er du også fri for at have en computer tændt
for at have den kørende.

Mvh
Jacob Ask

Fra : S@ndman

Dato : 14-08-06 11:29

<jacobask@gmail.com> wrote in message

S@ndman wrote:
> [...]

Hvad med en Maxtor shared storage (NAS). Den skulle kunne klare det du
efterspørger, og så er du også fri for at have en computer tændt

Ville netop undgå at have en pc stående - den du nævner fra maxtor, kan
man køre Windows Media Connect på den eller??

Jimmy

Fra : jacobask@gmail.com

Dato : 14-08-06 12:59

S@ndman wrote:
> Ville netop undgå at have en pc stående - den du nævner fra maxtor, kan
> man køre Windows Media Connect på den eller??
>
> Jimmy

Den understøtter uPnP og DLNA, så det burde virke. Læs evt et review
her:
http://reviews-zdnet.com.com/Maxtor_Shared_Storage_Plus_Drive_500GB/4514-3382_16-31554641.html

Toms hardware har også testet den gamle udgave (maxtor shared storage
<-- uden "plus").

Mvh
Jacob Ask

Fra : S@ndman

Dato : 14-08-06 13:26

S@ndman wrote:
> [...]

Toms hardware har også testet den gamle udgave (maxtor shared storage

Synes ikke helt jeg kan læse om jeg kan "mappe" den og fra min xbox tilgå
musik som ligger på den....

Jimmy

Fra : jacobask@gmail.com

Dato : 14-08-06 14:15

S@ndman wrote:
> Synes ikke helt jeg kan læse om jeg kan "mappe" den og fra min xbox tilgå
> musik som ligger på den....
>
> Jimmy

Jeg skal prøve at teste det i aften (kan kun teste hvordan en
XP-maskne kan koble op imod media på MSS'en). Skal nok lige vende
tilbage. Mit _gæt_ vil være, at kan windows koble op mod den som var
det en media-connect klient så burde det virke med en xbox.

Mvh
Jacob ask

Fra : jacobask@gmail.com

Dato : 15-08-06 07:48

S@ndman wrote:
> Synes ikke helt jeg kan læse om jeg kan "mappe" den og fra min xbox tilgå
> musik som ligger på den....
>
> Jimmy

Jeg nåede ikke at få det testet i går aftes, men istedet fik jeg
iløet af eftermiddagen søgt lidt efter det. Det tyder på at xbox'en
kræver lidt specielt windows kode og derfor ikke følger uPnP
standarten helt. Derved kan det godt blive et problem at finde en NAS
hvor det vil komme til at virke, medmindre du bygger en lille stille
computer til formålet.

Mvh
Jacob Ask

Fra : S@ndman

Dato : 15-08-06 12:38

S@ndman wrote:
> [...]

standarten helt. Derved kan det godt blive et problem at finde en NAS
hvor det vil komme til at virke, medmindre du bygger en lille stille

Tak for hjaelpen, det var det jeg taenkte og tror nok ikke jeg kan finde
en der opfylder mit krav...

Jimmy

Fra : Ivan G

Dato : 15-08-06 18:40

> [...]
> Jeg ønsker en som kører media connect, så jeg kan
> bruge den op i mod min xbox 360...hvilken kan anbefales?`

Og undskyld jeg lige skyder et tillægsspørgsmål af, men det lader til at det
er folk med lidt erfaring der snakker...

Kan det virkelig passe at det kun er D-link der har lavet et Wireless NAS?
Har surfet LÆNGE uden at støde på andre....

Ivan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-08-06 19:00

On Tue, 15 Aug 2006 19:40:10 +0200, "Ivan G" <spørg@i_gruppen.dk>
wrote:

> Kan det virkelig passe at det kun er D-link der har lavet et Wireless
> NAS? Har surfet LÆNGE uden at støde på andre....

Wireless og NAS er ikke ligefrem skabt for hinanden. 802.11 wireless
er simpelthen for langsomt til at det giver nogen særlig mening... Så
det er tænkeligt, der er langt mellem produkterne.

Det skal selvfølgelig ikke forhindre, at man bruger et standard NAS-
produkt med Ethernet og en 'wireless game adapter' eller wireless
repeater til at forbinde det til nettet.

-A

Fra : Robert Piil

Dato : 16-08-06 07:44

wrote:

>Kan det virkelig passe at det kun er D-link der har lavet et Wireless NAS?
>Har surfet LÆNGE uden at støde på andre....

ASUS laver en router med 160 MB disk indbygget, samt mulighed for
flere forskellige indbyggede servere (ftp, iTunes, web, etc.)

Den har både WLAN og LAN, men billig er den ikke (ca. 2.000,-).
http://dk.asus.com/products4.aspx?l1=12&l2=43&l3=0&model=979&modelmenu=1

Desuden kan yderligere diske tilsluttes via USB.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : jacobask@gmail.com

Dato : 16-08-06 07:27

S@ndman wrote:
> Tak for hjaelpen, det var det jeg taenkte og tror nok ikke jeg kan finde
> en der opfylder mit krav...
>
> Jimmy

Jeg faldt lige over noget andet - det kræver dog at du har mod på
selv at rode med det!
Linksys NSLU2 kan hackes så du får adgang til systemet. Derved skulle
det være muligt at installere en media server (og jeg har set flere
til forskellige linux som virker med xbox).
oms hardware har en artikkel om det her:
http://www.tomsnetworking.com/2005/05/20/hacking_the_linksys_nslu2_part_vi_/

Mvh
Jacob ask