netværks disk
Fra : Kim

Dato : 10-08-06 19:40

Jeg vil gerne have en netværksdisk til at fungere som filserver. Er der
nogen der har fundet de vises sten i den sammenhæng uden at det koster
spidsen af en jetjager ?

Kim

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0632-2, 10-08-2006
Tested on: 10-08-2006 20:39:08

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-08-06 20:21

Kim <kims@mail.dk> wrote:

>Jeg vil gerne have en netværksdisk til at fungere som filserver. Er der
>nogen der har fundet de vises sten i den sammenhæng uden at det koster
>spidsen af en jetjager ?

Nu kan jetjagere heldigvis fås i flere prisklasser

Mon ikke det du søger er en NAS (Network Attached Storage). Prøv at
kigge forbi Midtdata, de har et stort udvalg i alle prisklasser:

http://www.midtdata.dk/asp/productchoice.asp?mainundergruppe=NAS&goto=productchoice&

Du kan også kigge forbi producenter som Linksys, Maxtor, Western
Digital, de har alle den slags på programmet:

http://www.prc-data.dk/ny/ProdFrame.asp?Produktid=51762404

<mlr>

Fra : Ole

Dato : 10-08-06 22:04

"Kim" <kims@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Virus Database (VPS): 0632-2, 10-08-2006
> Tested on: 10-08-2006 20:39:08
> avast! - copyright (c) 2000-2006 ALWIL Software.

Jeg ved godt, at dette umiddelbart er en smule off, men en Linksys WRTSL54GS
router, kunne måske være relevant. Den ser umiddelbart lovende ud. Den har
blandt andet en usb port, hvor man skulle have mulighed for (måske af lidt
omveje) at få en harddisk sat på.

Ole

Fra : Soren Rathje

Dato : 10-08-06 23:32

Kim wrote:
> Jeg vil gerne have en netværksdisk til at fungere som filserver. Er
> der nogen der har fundet de vises sten i den sammenhæng uden at det
> koster spidsen af en jetjager ?

Synology DS-106 (SMB/Filserver, Apache/PHP, MySQL, uPNP Media Server)
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=202581
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=214191

Har selv en ældre model (DS-101g+) med samme firmware features + 300GB
SATA, købt for 6 mdr. siden til 2.700,-

Evt. kan man tilkøbe en uPNP Player til fjernsynet, så er det slut med
DVD spillen, den viser film/musik/billeder direkte fra serveren...
Eks.: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104680

/Søren

Fra : Svend

Dato : 11-08-06 08:06

Soren Rathje wrote:

> Evt. kan man tilkøbe en uPNP Player til fjernsynet, så er det slut med
> DVD spillen, den viser film/musik/billeder direkte fra serveren...
> Eks.: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104680

De har den i metro til 849. incl. moms. men den er uden dvd.

Jeg så engang 2 upnp player, med dvd og hdmi udgang. det er ikke så
udbredt endnu.

Btw, så har philips 42pf9830 inbygget upnp player og ethernet stik, så
tv kan afspiller film direkte fra en upnp NAS. Se det er frækt.

--
Svend