Automatisk konfiguration?
Fra : Rander

Dato : 09-08-06 18:17

Jeg skal have sat et antal computere op til at logge på et trådløst
netværk.

Kan man ikke lave en lille fil med alle indstillingerne, der så automatisk
konfigurerer computeren til accesspointet? Man kan via guiden til
netværksinstallation, men kun ved at køre guiden, og netværket fungerer
simpelthen ikke når det er konfigureret via guiden.

Jeg har i forvejen en enkelt maskine der manuelt er sat op med de rigtige
indstillinger - hvordan får man maskinen til at gemme indstillingerne i en
fil, der kan "importeres" på andre maskiner?
http://rander.dk (finally up again!)

Alle formiddags fly fra Danmark til Sjælland er forsinkede. (DR)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-08-06 19:04

Rander skrev:

> [...]

> Kan man ikke lave en lille fil med alle indstillingerne, der så automatisk
> konfigurerer computeren til accesspointet?

Det kan ikke svare sig. Når først netkortet er fundet og
installeret, finder det selv evt. trådløse net, og så er det
stort set bare at sige ja tak og angive krypteringsnøglen, og den
har du selvfølgelig gemt i en USB-pind så den kan kopieres
direkte ind.

--
Bertel

Fra : Rander

Dato : 09-08-06 21:27

Wed, 9 Aug 2006 20:03:52 +0200 brugte Bertel Lund Hansen 17 linier på at
fortælle dette til dk.edb.netvaerk:

>Det kan ikke svare sig. Når først netkortet er fundet og
>installeret, finder det selv evt. trådløse net, og så er det

Det gør det ikke, nej, for accesspointet er sat op til ikke at broadcaste
sit SSID...
http://rander.dk (finally up again!)

Der findes få oprigtige venner, men efterspørgslen er
heller ikke så stor. (Marie von Ebner-Eschenbach)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-08-06 21:49

Rander skrev:

> Det gør det ikke, nej, for accesspointet er sat op til ikke at broadcaste
> sit SSID...

Kan du ikke skifte det om indtil alting er på plads?

--
Bertel

Fra : JE

Dato : 09-08-06 23:34

> Kan du ikke skifte det om indtil alting er på plads?
>
> --

Så er det nok lettere bare lige at indtaste navnet

Fra : Mads Bahrt

Dato : 10-08-06 00:32

Rander skrev:
> Det gør det ikke, nej, for accesspointet er sat op til ikke at broadcaste
> sit SSID...
Det var da dumt, hvorfor ændrer du ikke den indstilling?

(Underforstået: Der er ingen sikkerhedsmæssige fordele ved at skjule sit
SSID, derimod giver det mere bøvlet konfiguration for de lovlige
brugere, som du netop har oplevet.)

MVH

Mads

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 09-08-06 20:00

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> wrote in message

> [...]
> indstillinger - hvordan får man maskinen til at gemme indstillingerne i en
> fil, der kan "importeres" på andre maskiner?

Det kommer meget an på suplikant softwaren. Men de fleste jeg har set kan
sagtens dette.
Du vil nok sige : "Jeg bruger XP's indbyggede suplikant", og hertil er
svaret: Prøv i en MS gruppe !
8)

vh
Martin Bilgrav