Workgroup navnekonflikt
Fra : Ukendt

Dato : 09-08-06 12:06

Efter lang tids fredelig sameksistens i arbejdsgruppen "Basement" er en
win2k og en xp maskine nu blevet uenige? Win2k maskinen skriver en advarsel
i loggen: A duplicate name has been detected on the TCP network. The IP
address of the machine that sent the message is in the data. Use nbtstat -n
in a command window to see which name is in the Conflict state. Det har jeg
så gjort og så vidt jeg kan se er det workgroup navnet der er i konflikt,
netværket virker alligevel fint, er det så en fejlbesked jeg bare skal lære
at leve med?
Torben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-08-06 12:38

"Torben" <torbensnabelacdnet.dk> wrote:

> [...]
>netværket virker alligevel fint, er det så en fejlbesked jeg bare skal lære

Kan det være en maskine der er koblet op på to netkort samtidig, f.eks
et kablet og et trådløst ??

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-06 15:00

> Kan det være en maskine der er koblet op på to netkort samtidig, f.eks
> et kablet og et trådløst ??

Xp´en er kablet, win2k´eren er nu en trådløs usbdims, men den har engang
været på kablet, nic´en var da et pcmcia-kort der nu er fjernet.

> Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed dog den mest besynderlige..

hvis den er selvvalgt!

Torben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-08-06 15:13

Torben skrev:

> Xp´en er kablet, win2k´eren er nu en trådløs usbdims, men den har engang
> været på kablet, nic´en var da et pcmcia-kort der nu er fjernet.

Er den gamle opkobling registreret i routeren stadigvæk?

Du kan evt. prøve at sætte pc'en til at få en specificeret
adresse (sættes i egenskaber for TCP/IP på pc'en) f.eks. 10
højere end nu blot som en test.

--
Bertel