3 putere og én printer - hardware?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-06 08:51

Jeg har 3 XP'er og én printer bag en Netgear-router - hvad skal der til af
hardware for at alle maskiner kan printe ud på den samme printer?
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-08-06 09:08

Hans Paulin (6310) skrev:

> Jeg har 3 XP'er og én printer bag en Netgear-router - hvad skal der til af
> hardware for at alle maskiner kan printe ud på den samme printer?

En router med indbygget printerserver, eller en løs printerserver
der kan kobles til din router.

Hvis én af pc'erne må fungere som printerserver, skal den være
tændt for at de andre kan bruge printeren, men så kan det klares
blot ved at dele printeren på LAN'et.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-06 14:51

Bertel Lund Hansen skrev:

> En router med indbygget printerserver, eller en løs printerserver
> der kan kobles til din router.

Tak - ér noteret!

> Hvis én af pc'erne må fungere som printerserver, skal den være
> tændt for at de andre kan bruge printeren, men så kan det klares
> blot ved at dele printeren på LAN'et.

Jeg tror faktisk jeg sparer pengene og bare deler printeren på netværket.
Hans