Filserver
Fra : Peter

Dato : 07-08-06 09:42

Hej,
jeg leder efter et godt råd vedr. filserver. Det er til privat brug, så
det er ikke noget stort eller dyrt jeg leder efter.
Jeg har købt Netgear SC101, men det er ikke det rigtige, da den ikke er
til at få fra i "udefra".
Linksys havde jeg kigget på, men jeg skal bruge en server, der tager
interne HDér - 1 eller 2.
Den skal meget gerne være til at få fat i udefra, da jeg gerne vil
lægger dele af mit arbejde derind, for så at hente det over Internettet
senere.
Prisklassen fra Linksys og Netgear er den rigtige Sådan en 600-800 kr.
Er der nogen der har gode erfaringer med noget bestemt der?

Mvh
Bo Ramsing

Fra : Johnn Nekman

Dato : 07-08-06 19:34

On Mon, 07 Aug 2006 10:41:40 +0200, Peter <psx_cd_2000@yahoo.com>
wrote:

>Jeg har købt Netgear SC101, men det er ikke det rigtige, da den ikke er
>til at få fra i "udefra".
Og hvad mener du med at få fat i udefra: Via ftp, web eller windows
fildeling?

>Den skal meget gerne være til at få fat i udefra, da jeg gerne vil
>lægger dele af mit arbejde derind, for så at hente det over Internettet
>senere.
Det er ofte et spørgmål om at få forwardet de rigtige porte i din
router, så det er helt afgørende hvilken måde du ønsker at få fat i
den på, samt hvilken router du har?

--
Mvh Johnn