Lav "hul igennem firewall" (Zyxel Prestige~
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 03-08-06 10:38

Hej

Jeg har brug for at lave et hul igennem min firewall til en bestemt IP
adresse/MAC adresse, således at der "udefra" ikke ses nogen som helst
firewall. Men resten af mit netværk skal være bag firewall som hidtil. Jeg
har rodet lidt, og mener det skal være under SUA/NAT indstillinger. Men har
ikke helt fået det løst.
Det er til en enhed som ikke skal kommunikere med andre ting på mit netværk.

Burde det ikke kunne lade sig gøre?

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er ved svar på mail

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 03-08-06 21:25

Jeg kan sige at jeg har prøvet både som "server" og som "one to one".
Default server ip, har jeg ladet være den enheds ip-adresse og lavet et port
range fra 7 - 900. Men der er ikke hul. Og jeg ville egentlig gerne kunne
verificere at resten af mit netværk er beskyttet...

Enheden er en box som gør det muligt at surfe på nettet med TV'et.

Har i nogle hints...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Hans

Dato : 03-08-06 23:54

Henrik Nielsen wrote:
> [...]
> gerne kunne verificere at resten af mit netværk er beskyttet...
>
> Enheden er en box som gør det muligt at surfe på nettet med TV'et.

Har den ikke DMZ, hvor boksen så kommer direkte på internettet?

Hans

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 04-08-06 07:27

"Har den ikke DMZ, hvor boksen så kommer direkte på internettet"

Njaarh. Det har den ikke. Men det kræver vel også at jeg trækker et kabel
ekstra, direkte fra firewall? Det kan jeg umiddelbart ikke. Men firewall
står langt fra mit tv, og der er ikke umiddelbart plads til flere
netværkskabler i det rør