Finde rundt på ciscos hjemmeside?
Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 29-07-06 04:58

Hej

Er der nogen herinde der kan finde rundt på ciscos hjemmside?
Jeg forsøger at downloade den Pix Device Manager PDM 3.0(4) men kan
simpelthen aldrig nå frem til et link hvor jeg kan downloade den.

Ofte kommer jeg ind på sider der ikke længere eksisterer og et link til
den nye placering (Det er vel også ok, men det er da utroligt så mange
steder man møder den) Når jeg endelig finder noget jeg kan bruge, nemlig
dette her link: http://www.cisco.com/cgi-bin/tablebuild.pl/pix men her
møder jeg så denne: There are currently no files for this type.

Et andet sted finder jeg ud af at jeg kan hente den via ftp på
ftp.cisco.com det prøver jeg selvfølgelig, men træstrukturen er
overhovedet ikke lig den beskrevet i guiden.

Tit skal jeg skrive brugernavn og kodeord adskillige gange for at komme
videre.

Det virker i det hele taget ret uoverskueligt og forvirrende at manøvrere
rundt på deres sider.

Nogen her der kan hjæklpe med at finde det rette software?

/Kasper

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 29-07-06 06:47

Burde måske lige tilføje at jeg har en PIX 501 ;)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-07-06 13:25

<kasper@fakeusenet.dk> wrote:

> Er der nogen herinde der kan finde rundt på ciscos hjemmside?

Ja...

> Jeg forsøger at downloade den Pix Device Manager PDM 3.0(4) men kan
> simpelthen aldrig nå frem til et link hvor jeg kan downloade den.

www.cisco.com/go/software > log on > Cisco Secure Software > Cisco PIX
Security Appliance Software > Download PIX Security Appliance Software

Hvis du ikke har adgang til det, er det fordi din Cisco.com-profil
ikke giver adgang til at downloade software.

-A

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 29-07-06 14:47

On Sat, 29 Jul 2006 14:24:50 +0200, Asbjorn Hojmark wrote:

> Hvis du ikke har adgang til det, er det fordi din Cisco.com-profil
> ikke giver adgang til at downloade software.

Øv, det er det der er problemet. Dvs. at man ikke kan hente ny software
hvis man ikke betaler for det? eller hvordan ellers?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-07-06 17:13

On Sat, 29 Jul 2006 15:46:35 +0200, Kasper Nordal Lund
<kasper@fakeusenet.dk> wrote:

> Øv, det er det der er problemet. Dvs. at man ikke kan hente ny
> software hvis man ikke betaler for det? eller hvordan ellers?

Man skal have en form for service på udstyret. Der er flere slags, og
mulighederne afhænger noget af, hvordan man har købt det. Det korte af
det lange er, at du skal henvende dig til den forhandler, du har købt
den af.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 29-07-06 22:10

On Sat, 29 Jul 2006 18:12:50 +0200, Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> mulighederne afhænger noget af, hvordan man har købt det. Det korte af
> det lange er, at du skal henvende dig til den forhandler, du har købt

Jamen så fik jeg afklaret det, tak for hjælpen.