Port-forwarding over WIFi-bridge
Fra : stenderdk@gmail.com

Dato : 28-07-06 09:54

(X-postet i dk.edb.netvaerk.traadloest)

Hej

Jeg har et underligt problem med at forwarde porte til en maskine på
et trådløst netværk.

Opsætningen ser således ud:

Router 1: Zyxel 2602R-61 (leveret af Fullrate)
Router 2: Belkin 802.11g Wireless router (til de trådløse maskiner)
Herefter sidder der, i kælderen, en Belkin F5D7330 ethernet
adaptor/bridge, som igen har en lille switch siddende efter sig, så
printer og server - (som ikke er trådløse) - kan komme på nettet.

Det virker fint, og jeg slipper for at bore huller i hele huset...MEN,
her er så problemet.
Jeg har som sagt en server, som host'er et par sites og håndterer
post, og de rette porte skal selvfølgelig peges ned på den.

Så signalgangen er: (signatur: wired: ----> / wireless: - - ->)
Zyxel Router---->Belkin WiFi Router - - - >Belkin WiFi
adaptor/bridge------>Switch------->Server

Så ja, der er to routere, men den første, Zyxel'en, forwarder alt til
den samme IP på dens bagside (192.168.1.33) over i Belkin routeren,
som så ser sin WAN addresse som 192.168.1.33.

Belkin'en er i realiteten den router, som håndterer DHCP og
port-forwarding, ikke Zyxel'en. Da alle porte bliver sendt over i
Belkin routeren på 192.168.1.33, burde det være nemt at
forwarde/NAT'e f.eks. port 80 til serveren, men der sker intet.
Jeg har prøvet at trække et langt netkabel direkte fra Belkin
routeren til serveren (så jeg bypass'er WiFi-bridgen), men det ændrer
intet.

Er der noget jeg har overset her?

På forhånd tak!

Martin