Netgear RP114
Fra : Kim Chr.

Dato : 27-07-06 11:23

Vi har fået fiber lagt ind i huset. En 10/10MB linie, så vidt så godt.
Vi har 4 computer på netværk igennem en Netgear RP114 router, hvor 10/10
linien er tilsluttet direkt til.
Spørgsmål.
Når man selv er på nettet, og de andre computer er slukket. Altså ingen lys
fra deres ledning i router, kan jeg ikke downloade
med større hastighed end ca. 350kbps, men hvis jeg tager min ledning ud af
routeren og over i den kasse med fiber, ja så sker
der ting og sager, det mindste jeg kørte med var 8.5Mbps. Deler Netgear
båndbreden op i 4 eller hvad ? Også når man er selv på ?
Kan man instille routeren ? Skal man ud at købe noget nyt/andet ?

Fra : Hans

Dato : 27-07-06 11:57

Kim Chr. wrote:
> [...]
> Netgear båndbreden op i 4 eller hvad ? Også når man er selv på ?
> Kan man instille routeren ? Skal man ud at købe noget nyt/andet ?

Du skal have fat i noget med flere kræfter, f.eks.:

Eller hvis du har brug for wi-fi:

Hans

Fra : Sune Storgaard

Dato : 27-07-06 15:42

Kim Chr. skrev:

> Vi har fået fiber lagt ind i huset. En 10/10MB linie, så vidt så godt.
> Vi har 4 computer på netværk igennem en Netgear RP114 router, hvor
> 10/10 linien er tilsluttet direkt til.
<klip>
> Netgear båndbreden op i 4 eller hvad ?

Ifølge nedenstående så begynder den at hyle allerede ved 500Kbit , så er der
langt op til 10Mbit via den router.
http://www.practicallynetworked.com/review.asp?pid=323

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Kim Chr.

Dato : 27-07-06 16:40

Tak for svarene Hans og Sune.
Det ser så ud til vi skal have os en ny Router.