SMC trådløs router til TDC
Fra : fredcdk@hotmail.com

Dato : 17-07-06 11:10

Jeg har købt en SMC trådløs router. Og kan ikke komme på nettet
gennem den, direkte via kabel uden problemer.

Jeg kommer fint igennem til Routeren men som sagt ikke videre.

Har sat adsl kabel i WAN port.

Spørgsmålet er nok, hvilke data som skal indtastes, heriblandt er der
et host name udover kundenummer (bruger navn) og PW.

Evt også hvilken type forbindelse det er man vælger i opsætning.

1. Cable modem
2. Fixed IP xdsl
3. pppoe xdsl
4. pptp

super om nogen har ideer til dette...

Mvh

Frederik

Fra : Zec

Dato : 19-07-06 23:07

Hvis du har et bruger navn og password til opkobling, så er det PPOE du skal
bruge. Men umiddelbart, så lader det til at du kommer på nettet, udenom
routeren, uden problemer DVS at routeren skal sættes op til DHCP(obtain IP
automatically) , da TDC deler et IP nummer automatisk til dig.

Fra : Hans

Dato : 20-07-06 18:19

fredcdk@hotmail.com wrote:
> [...]
> et host name udover kundenummer (bruger navn) og PW.
>
> Evt også hvilken type forbindelse det er man vælger i opsætning.

Du skal vælge Cable Modem, men husk at frigive din ip-adresse inden du
skifter hardware på forbindelsen, eller klon mac-adressen fra din computer
til routeren.

Hans

Fra : Henrik Scheel

Dato : 09-08-06 07:15

Jeg har lidt af samme problem. Jeg har købt en SMC Wireless Router. Jeg har
TDC og ønsker at bibeholde TDC's router, da jeg ikke ønsker at rode med
firewall. Så jeg har sat SMC'en (LAN port) til TDC's router (burde det have
været WAN porten jeg brugte ?). Jeg ønsker bare at bruge SMC'en som Access
point og stadig bruge TDC's router som bl.a. DHCP.

Jeg kan fint forbinde mig til wireless men jeg får inden ipadresse. Hvorfor
ikk? Hjæææælp

Mvh
Henrik