cisco 1711 flere porte ? (2 ip grupper)
Fra : Ukendt

Dato : 04-07-06 14:03

Hej
Jeg har kigget i Cisco 1711 manualen
kan ikk egennemskue om man fx kan sætte een af udgangene til at have fast IP
adresse
jeg ville gerne have både den originale gruppe 80.x.x.x. og så en enkelt
port=stik med fx 192.168.1.2
kan man det ?

mvh
Preben

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 04-07-06 15:50

> [...]
> IP adresse
> jeg ville gerne have både den originale gruppe 80.x.x.x. og så en enkelt

Eh ja .. det burde man sagtens kunne.
Men hvordan er din 1711 bestykket med interfaces ?
Er det et switchmodul du har i den eller ?

/Thomas

Fra : Martin Damberg

Dato : 04-07-06 19:26

"Preben Larsen" <oz6p(a)qrz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
IP
> adresse
> jeg ville gerne have både den originale gruppe 80.x.x.x. og så en enkelt

Hejsa,

Yep, det kan sagtens lade sig gøre :

vlan database
vtp transparent
vlan 2 name X-net
vlan 3 name Y-net
exit

interface vlan2
ip address 80.x.x.x 255.255.x.x

interface vlan3
ip address 192.168.1.2 255.255.x.x

interface FastEthernet 1
switchport access vlan 2
interface FastEthernet 2
switchport access vlan 3

men du skriver intet om, om du har flere off. IPadresser eller ligende.
Hvis du kun har én adress til rådighed kan det dog give problemer.
Udover ovenstående konfig skal du have lavet noget NAT-halløj.

mvh

Martin Damberg

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-06 07:20

> [...]
> Hvis du kun har én adress til rådighed kan det dog give problemer.
> Udover ovenstående konfig skal du have lavet noget NAT-halløj.

Hej
Tak for svarene.
Jeg kan ikke selv rode med dyret direkte, men ville høre om muligheden, og
det lyder som om det findes..
Der er 32 offentlige adresser fra gammel tid tilknyttet Sektornet så jeg
ringer til dem og hører om de kan lave det.
Når jeg ville have det sådan er det fordi vi har et problem med Fronter.com
=skoleonline system
og den Linux box der lige nu fungerer som router..
Tilsyneladende blokeres et par funktioner omkring åbning af dokumenter for
lærergruppen når trafikken går gennem Linux..
Forsøg med en ekstra indvendig løs router udenom linux løser tilsyneladende
problemet..

mvh
Preben

Fra : Martin Damberg

Dato : 05-07-06 11:28

"klip"
> [...]
> lærergruppen når trafikken går gennem Linux..
> Forsøg med en ekstra indvendig løs router udenom linux løser

Hejsa,

Ja, hvis det stadig er en router i har service på hos os, så ring bare her
ind så finder vi nok ud af det sammen

Med venlig hilsen

Martin Damberg
Uni-C Sektornet