Access Point søges.
Fra : Jacob

Dato : 01-07-06 07:34

Hej gruppe.

Jeg søger efter et access point på 100+ mbps, og spørger her efter råd og
vejledning mht mit køb.

Er der nogle fabrikater jeg skal undgå,- eller noget jeg specielt skal gå
efter?

Kan man eventuelt få et AP med flere antenner, sådan at jeg kan placere
boksen centralt og trække antennerne ud i huset derfra?

MHT sikkerheden, vil i vurdere at hvis jeg ændrer SSID+Channel, og skjuler
broadcast, vil være nok beskyttelse?

MVH
Jacob.

Fra : Jan Bachman

Dato : 01-07-06 08:43

>Kan man eventuelt få et AP med flere antenner, sådan at jeg kan placere
>boksen centralt og trække antennerne ud i huset derfra?

Vær opmærksom på at antenneledning meget hurtigt taber signalet, så du
kan ikke placere antennen ret langt fra AP'et. Nu kender jeg kun
Linksys' AP'er, og der anbefales det kun at bruge én af de to
antenner, hvis man kobler en ekstern antenne på, samt deaktivere den
anden.

>MHT sikkerheden, vil i vurdere at hvis jeg ændrer SSID+Channel, og skjuler
>broadcast, vil være nok beskyttelse?

Sikkerhed = WPA kryptering. SSID og broadcast har intet med sikkerhed
at gøre. Lad dem være faste og aktiver broadcast. Så har andre en
chance for at se dit netværk findes og kan nemt vælge en anden kanal,
så i ikke generer hinanden.

/Jan

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-07-06 10:57

Jacob <lyzium@hotmejl.kom> wrote:

> Hej gruppe.
>
> Jeg søger efter et access point på 100+ mbps, og spørger her efter råd og
> vejledning mht mit køb.

Det hurtigste i øjeblikket hedder vist MIMO.

> Er der nogle fabrikater jeg skal undgå,- eller noget jeg specielt skal gå
> efter?

Det er for nyt til at der rigtigt er kommet (dårlige) erfaringer endnu.

> Kan man eventuelt få et AP med flere antenner, sådan at jeg kan placere
> boksen centralt og trække antennerne ud i huset derfra?

Så kan du da lige så godt bruge kabler. Det er også meget hurtigere end
WiFi.

> MHT sikkerheden, vil i vurdere at hvis jeg ændrer SSID+Channel, og skjuler
> broadcast, vil være nok beskyttelse?

Du skal bruge kryptering.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-07-06 14:01

On Sat, 1 Jul 2006 08:34:23 +0200, "Jacob" <lyzium@hotmejl.kom> wrote:

> Jeg søger efter et access point på 100+ mbps, og spørger her efter
> råd og vejledning mht mit køb.

Der er endnu ingen færdig, formel standard for noget hurtigere end
802.11g (54 Mbps), så hvis du køber noget hurtigere skal du vide, at
det i bedste fald kun virker med leverandørens eget udstyr, og nogle
gange ikke engang det.

> Kan man eventuelt få et AP med flere antenner, sådan at jeg kan
> placere boksen centralt og trække antennerne ud i huset derfra?

Hvis det skal give mening at have flere separate antenner, skal der
også være flere radioer, og så er prisen ikke til privatbrugere
længere.

Desuden skal du være opmærksom på, at kablerne til antennerne er enten
meget dyre eller giver meget tab. Det kan bedre betale sig at flytte
AP'et tæt på, hvor man gerne vil have antennen.

> MHT sikkerheden, vil i vurdere at hvis jeg ændrer SSID+Channel, og
> skjuler broadcast, vil være nok beskyttelse?

Nej, det giver ingen sikkerhed overhovedet.

Brug WPA. Det er nemt og sikkerheden er god.

-A