der kunne ikke spørges om TCP/IP indstilli~
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-06-06 23:49

En bekendt som har internetforbindelse via kabelmodem til Dansk kabel TV,
kan pludselig ikke komme på nettet.
DKV har via tlf. support forsøgt alt muligt og nåede frem til, at det måtte
være netkortet, som var defekt.
Jeg har kontrolleret, at det eksisterer i Enhedshåndtering, og der ses ikke
at være nogen fejl på det.
Når jeg ser på status for forbindelsen, viser den at den er tilsluttet, men
der er ikke tildelt nogen form for ipadresser til computeren.
Hvis jeg forsøger at reparere svarer den:
Windows kunne ikke udføre reparationen, fordi følgende handlinger ikke kan
fuldføres:
Der kunne ikke spørges om TCP/IP indstillinger for forbindelsen. Det er ikke
muligt at fortsætte.
Kontakt personen, der administrerer dit netværk, for at få hjælp.
Hvis jeg går i en kommandoprompt og skriver ipconfig /renew, svarer den:
Der opstod en intern fejl, anmodningen understøttes ikke.
Yderligere oplysninger: Der kunne ikke forespørges om værtsnavn.
Samme fejl hvis man bare skriver ipconfig.

Hvad har jeg prøvet:
Skiftet netkort. Giver absolut ingen ændring.
Prøvet systemgendannelse - hvilket den ikke kan af ukendt årsag.
Der er flere gendannelsespunkter, men den skriver bare, at det ikke kunne
lade sig gøre at gendanne.

Har nu taget pc.en med hjem og sat den på mit eget lille netværk, som også
er opkobling til DKV via kabelmodem samt router.
Den giver samme fejlmeddelelser.
Har ledt på nettet og kunne umiddelbart kun finde en, som i 2002 havde samme
problem og endte med en total nyinstallation.
Pgl. havde også prøve scannow /sfc uden at det ændrede noget.
Han havde angiveligt fundet noget hos ms support om problemet, som angav, at
der ikke var noget at gøre.
Desværre var der ikke noget link, og jeg har ikke kunnet finde artikler om
emnet.
Nogen ideer?

Kurt

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-06-06 06:15

On Wed, 28 Jun 2006 00:48:50 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

> En bekendt som har internetforbindelse via kabelmodem til Dansk kabel
> TV, kan pludselig ikke komme på nettet.

Prøv dette:
- Boot i safe mode
- Fjern TCP/IP fra Properties på netkortet
- Fjern netkortet i Device Manager
- Genstart

Windows burde nu finde netkortet igen og gen-installere det.

-A

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-06-06 16:13

> [...]
> - Fjern netkortet i Device Manager
> - Genstart
>
> Windows burde nu finde netkortet igen og gen-installere det.

Tak for svaret, men desværre hjalp det ikke.
Når jeg booter til fejlsikret, viser den slet ingen netværksforbindelser, og
derved kan jeg ikke komme til at slette tcp/ip.
Jeg kan fjerne netkortet, som den så finder og installerer igen, men uden
ændring.
Jeg prøvede så i alm. tilstand at fjerne flueben ved tcp/ip og bad den
installere en ny tcp/ip og fjernede netkortet i enhedshåndtering. Men det
hjalp heller ikke.
Så jeg er desværre ikke kommet videre.

Kurt

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 28-06-06 18:43

On Wed, 28 Jun 2006 17:13:10 +0200, Kurt B. Andersen wrote in
dk.edb.netvaerk <44a29ca0$0$90511$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

>Jeg prøvede så i alm. tilstand at fjerne flueben ved tcp/ip og bad den
>installere en ny tcp/ip og fjernede netkortet i enhedshåndtering. Men det
> [...]

Prøv at søge på Google med denne tekst: repair tcp/ip stack
Der er adskillige gode bud på dit problem.
--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-06-06 21:00

"Svend Erik Jensen" <adressen@er.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der er adskillige gode bud på dit problem.
> --
> Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards

Det gav godt nok en masse muligheder, både manuelle og små programmer, som
skulle kunne fixe det, men jeg kommer absolut ingen steder. Intet af det
virker hos mig.
Via ms var jeg inde og se på kørende tjenester og kan se, at dns ikke
starter og ikke kan starte.
Den giver så noget med en fejlkode 1068, som jeg så selvfølgelig har søgt på
og fundet utallige løsningsforslag, hvoraf heller ingen har hjulpet.
Mange steder har jeg også set, at kommandoen
netsh int ip reset c:\resetlog.txt
Det skulle reparerer og i txt filen skulle der stå, hvilke ændringer den har
lavet i registreringsdatabasen.
Men jeg får bare en fil, hvor der står <completed> 2 gange.
Så nu må jeg nok igang med en reparation af windows som det sidste forsøg,
inden total geninstallering.
Men jeg har ikke den store tro på, at reparationen vil virke - men det vil
jo vise sig.

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-06-06 22:56

Så fik jeg prøvet at lave en reparation af hele windowsinstallationen, og
desværre virker det heller ikke.
Under installationen var netkablet ikke i, og umiddelbart efter at
installationen var færdig fjernede jeg netkortet og lod windows genfinde
det.
Herefter tilsluttede jeg netkablet, og den bliver bare ved og ved med at
forsøge at hente en netværksadresse, men kommer ingen steder.
Så jeg må have fat i ham og finde ud af, hvad der skal reddes inden den
renses helt og geninstalleres.

Kurt

Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 29-06-06 12:37

> [...]
> forsøge at hente en netværksadresse, men kommer ingen steder.
> Så jeg må have fat i ham og finde ud af, hvad der skal reddes inden den

prøv at hente winscok xp fix, bruger den som regel når der har været spyware
eller andet snavs på pc'er
http://www.pcworld.dk/download/48/1391
Søren Mikkelsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-06-06 20:01

"news.inet.tele.dk" <skm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> prøv at hente winscok xp fix, bruger den som regel når der har været
> spyware eller andet snavs på pc'er
> http://www.pcworld.dk/download/48/1391
> Søren Mikkelsen

Den blev også forsøgt i sidste ombæring uden at det ændrede noget.

Kurt

Fra : Jens U. K.

Dato : 03-07-06 11:46

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> wrote in message

> "news.inet.tele.dk" <skm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Den blev også forsøgt i sidste ombæring uden at det ændrede noget.

Har du prøvet at tildele den en adresse manuelt og sørge for at den ligger
i samme subnet som en anden pc med et krydset kabel i mellem og se om de
f.eks. kan pinge hinanden?

/Jens Ulrik

PS: Jeg håber for din egen skyld at du har deaktiveret alt hvad der minder
om firewalls og den slags inden du er gået i gang med fejlsøgningen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-07-06 21:52

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> PS: Jeg håber for din egen skyld at du har deaktiveret alt hvad der minder
> om firewalls og den slags inden du er gået i gang med fejlsøgningen
Så snart jeg ville noget med netværk eller ipadresser, kendte den intet til
det og heller ikke kommandoerne.
Alt unødvendigt var deaktiveret mens eksperimenterne stod på.
Pgl. havde rent faktisk en anden pc stående, som ikke var tilsluttet i brug.
Den viste sig at være meget større end den med problemer, så enden på det
blev, at jeg har sat den op i stedet for og kopieret det nødvendige over fra
den nu kasserede. Den bliver så nok formatteret og lavet til en af hans
unger.
Så der bliver ikke lavet flere forsøg med den, da det nu er ligegyldigt.
Jeg takker for alle svarene og lukker hermed tråden.

Kurt