Mac på windows netværk
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-06-06 10:31

Hey...

På et mindre netværk der består af server og 5 XP klienter, har jeg nu brug
for at få en Mac på også.

Serveren kører advanced fildeling, og agerer også server for vores printere.

Alle maskiner kører med fast IP.

Når jeg nu skal have en Mac på, gætter jeg på at den skal have tildelt noget
IP adresse, men vil den kunne se vores fællesdrev på vores server, hvor
adgangen er sikret med brugernavn/Password, og hvordan med printere, kan jeg
blot installere printer på Mac'en via Ipadresse direkte ?

På forhånd tak

Mvh

Kim

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-06-06 11:22

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> skrev:

> [...]
> hvor adgangen er sikret med brugernavn/Password, og hvordan med printere,
> kan jeg blot installere printer på Mac'en via Ipadresse direkte ?

Har den pågældende Mac et styresystem?

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-06-06 12:51

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message

> Har den pågældende Mac et styresystem?

Det vil jeg formode, er ikke klar over om dette har noget betydning af
hensyn til netværk.

Men har lige tjekket, og det hedder 10.4 Tiger

// Kim

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-06-06 19:34

> [...]

> hensyn til netværk.
>
> Men har lige tjekket, og det hedder 10.4 Tiger

Den taler SMB.

http://www.apple.com/macosx/features/windows/

Hvad er det for en printer?

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-06-06 19:37

> Hvad er det for en printer?

Tja, det er 2 forskellige, en HP der har indbygget printserver, men som pt.
på de øvrige klienter kører over vores filserver, og så en Brother, der med
en indkøbt printserver ligger under for samme scenarie.

// Kim

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-06-06 21:21

> [...]

> pt. på de øvrige klienter kører over vores filserver, og så en Brother,
> der med en indkøbt printserver ligger under for samme scenarie.

Jeg tror ikke det bliver noget problem. Du skal starte i Network Preferences
og give din Mac en fast adresse. Vælg f.eks Automatic i Locations og
så Duplicate, og så kald Automatic Copy (tror jeg den kommer til at hedde)
noget andet (Rename).

Hvis du kaster dig ud i det og så løber ind i nogle problemer som du ikke
kan løse vil jeg foreslå at du spørger mere konkrete i nyhedsgruppen
dk.edb.mac. De er meget flinke der til at hjælpe.

Fra : ct

Dato : 25-07-06 12:46

gør dig selv en tjeneste og se på programmet 'AdmitMac' der laves af firmaet
Thursby

www.admitmac.com

alle pengene værd, og det virker. Det indbyggede i OSX er noget skrammel
efter min mening...

Claus