OvisLink eLive IP-8000VPN
Fra : P. Rongsted

Dato : 16-06-06 13:44

Min bror og jeg har haft en løs snak om at koble vore LAN hjemme
sammen. Til det havde jeg tænkt at bruge en eller anden VPN-boks. Er
der nogen, som har erfaringer med OvisLink eLive IP-8000VPN? Den ser
dejligt billig ud. Er den for billig?

Linie i begge ender er DSL, så båndbreden kommer ikke op over 1 Mbps.

Peter

Fra : Svend

Dato : 16-06-06 18:17

Hej

Vi testede ip-9000vpn, den var bestemt ikke intuitiv, vi fik ikke vpn op
at køre på den.

<http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=137661> har også vpn
indbygget, selvom det ikke fremgår nogen steder. Hvis du henter senester
firmware ned kan du se i changeloggen at den også kan vpn.

Vi har testet routeren med iperf, og den kan levere 2 mbit over vpn, og
route 10 mbit til internet.

--
Svend

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-06-06 03:17

On Fri, 16 Jun 2006 19:17:09 +0200, Svend <2@lazy.dk> wrote:

>Vi testede

Hvem er "vi"?

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Svend

Dato : 17-06-06 05:25

Jørn Andersen wrote:

> Hvem er "vi"?

Mig og en fyr på arbejdet.

--
Svend

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-06 12:21

jeg har en ovislink 9000, og den kører glimrende.
både med ftp vpn og webcam
Efter hvad jeg kan se, kører den noget mere stabilt end zyxel (den skal ikke
robootes hele tiden) og jeg r meget tilfreds med denne box
Hvis man følger guiden, er det nemt at få den til at oprette tunellerne .

Fra : Svend

Dato : 18-06-06 11:17

bf wrote:
> [...]
> robootes hele tiden) og jeg r meget tilfreds med denne box
> Hvis man følger guiden, er det nemt at få den til at oprette tunellerne .

Ok, det var sikkert fordi vi prøvede at få den til at kører mod en ipsec
vpn af andet fabrikat.

Vi har ikke erfaring med at zyxel bokse skal rebootes hele tiden, og vi
har +20 stående som hjemmearbejdspladser.

--
svend