Print Server D-Link DP-100+
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-06-06 10:46

Hej NG

Jeg skal opsætte en D-Link Printserver DP-100+.

Jeg kører Win XP Pro, kører netværk gennem en Linksys WRT54G Router.

Printeren er en HP Laserjet 4L

Med programmet PS-Admin kan jeg få lov at udskrive en test side, så der er
hul igennem.

den benytter IP adressen 1.1.1.1

Men jeg har så prøvet om jeg kan opsætte en netværks printer gennem Win XP,
men det kan jeg så ikke få den til.
jeg har prøvet at lade win søge efter en printer port, men det går ikke.

Jeg har så prøvet at sætte den op med IP adresse, og generic card, men det
går heller ikke.

Er der mon nogen der ved hvordan jeg skal sætte denne port op?

Mvh
JR

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 13-06-06 10:55

Jan Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Printeren er en HP Laserjet 4L
>
> Med programmet PS-Admin kan jeg få lov at udskrive en test side, så der er

Lidt underligt valg af ip adresse...

Anyway, den boks snakker lpr (UNIX print).

På en W2K maskine skal man installere
LPR unix print, måske er dette allerede gjort i XP.

Så laver man en lokal LPR port og bruger den til at printe på.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-06-06 11:01

"Jan Rasmussen" <jr@FjerNvejen-net.dk> wrote:

> [...]
>
>Printeren er en HP Laserjet 4L
>
>Med programmet PS-Admin kan jeg få lov at udskrive en test side, så der er

Den IP-adresse kan du garanteret ikke anvende i denne sammenhæng.

Dit lokale netværk ligger typisk i 192.168.1.x subnettet. Og
printserveren skal have en adresse i dette subnet, hvis printeren skal
kunne 'ses' af dine windows maskiner.

Check Linksys'ens opsætning: Hvis dens DHCP-server f.eks uddeler
adresser i 192.168.1.100 - 199 kan du give printserveren en fast
ip-adresse i f.eks området 192.168.1.200 - 250.

<mlr>

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-06-06 11:43

Jeg har fået det til at køre

har ændret IP 192.168.1.xxx

herefter valgte jeg så en HP Jet standard protokold på listen, og det virker

Tak for hjælpen