VPN med 2x ZyWalls og Zyxel router
Fra : Jan

Dato : 12-06-06 22:19

Hej

Jeg prøver at få en vpn forbindelse op at køre. I den ene ende sidder der en
ZyWall 5 direkte på Internettet, og i den anden ende sidder der en ZyWall 2
bag en Zyxel Prestige 660R-61 (Cybercity router). Routeren påståes at have
IPSec, PPTP, L2TP Pass-through.
Der er forbindelse mellem de to ZyWalls, da jeg i begge logs kan se at de
prøver at etablere vpn-forbindelsen. De når bare ikke længere end til
"Negotiation in progress". Derefter kommer der "IKE Packet retransmit" tre -
fire gange.
I routeren har jeg nattet port 50, 500, 1723 til ZyWall 2'eren, og jeg har
prøvet både med og uden NAT Traversal på begge ZyWalls.
Hvad skal jeg prøve nu?
Jeg kender ikke meget til UPnP, men ville det hjælpe at slå det til i
routeren og i ZyWall'en bag routeren.

Alle forslag er velkomne!

- Jan

Fra : Jan

Dato : 12-06-06 22:38

"Jan" <io@exodus.dk> wrote in message
> [...]
> Hvad skal jeg prøve nu?
> Jeg kender ikke meget til UPnP, men ville det hjælpe at slå det til i

Nevermind. Jeg fik løst det. Sæt Zywall5'erens Secure Gateway Address til
0.0.0.0 (så den ikke initierer, kun accepterer), og ZyWall2'erens "My IP
Address" til 0.0.0.0.

- Jan