Port forwarding med linksys router
Fra : Mathias Mejborn

Dato : 11-06-06 21:23

Hej gruppe.

Jeg har sat en debian server op på mit hjemme netværk.

Jeg har dog problemer med at få porte viderestillet fra min wan ip og
til min server.

Min router er en WRT54G.

Jeg har givet min server en fast ipadresse som er 192.168.1.10

Routeren kører med DHCP server til mine klienter på netværket dens scoop
er 192.168.1.1/5

Jeg har under applications & gaming forwardet ssh port start 22 to 22 på
begge protokoller til 192.168.1.10

Det samme har jeg gjort med web med start port til 80 og slutport til 80.

Hverken web eller ssh bliver videre stillet til min debian server.

Jeg har prøvet at genstarte routeren samt serveren men intet hjælper,
hvad har jeg overset?

Mathias Mejborn

Fra : Mathias Mejborn

Dato : 11-06-06 21:31

Mathias Mejborn skrev:
> [...]
>
> Hverken web eller ssh bliver videre stillet til min debian server.
>
> Jeg har prøvet at genstarte routeren samt serveren men intet hjælper,

Tror jeg fik løst det, følgende funktion skulle disables:

Filter Internet NAT Redirection

Mathias Mejborn

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 11-06-06 21:29

> Tror jeg fik løst det, følgende funktion skulle disables:
>
> Filter Internet NAT Redirection
>

> --
> Med venlig hilsen
> Mathias Mejborn

Har samme prob, men virker ikke uanset om den er En/Disablet...
Hvad kan jeg ha overset...

P.S. Det HAR virker...

Henrik