Kabel fra Stofa stik i væg til Stofa modem~
Fra : Kasper

Dato : 07-06-06 16:12

Hej alle i gruppen.

Jeg skal have min router til at stå andetsteds i lejligheden end hvor
mit stofa internet signal kommer ind. Spørgsmålet er så:
Hvad kaldes det type kabel som går fra Stofa stik i væg til Stofa
modemet mon? Stofa skal have 8,25 pr. meter (jeg skal bruge 15 m.) og
jeg tror måske det kan gøres billigere?

VH
Kasper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-06-06 17:06

Kasper skrev:

> Hvad kaldes det type kabel som går fra Stofa stik i væg til Stofa
> modemet mon? Stofa skal have 8,25 pr. meter (jeg skal bruge 15 m.) og
> jeg tror måske det kan gøres billigere?

Det kaldes koakskabel [1] og er det samme som man bruger til
tv-antennesignaler. Det fås i flere kvaliteter, og de tynde er
drilagtige fordi man for let får klippet lederen over når man
skal have frigjort et stykke ved monteringen. Derudover er det
let nok at have med at gøre.

Stofanet bruger nogle stik der skrues uden på isoleringen, og det
kræver at kablets diameter passer til stikket.

[1] kortform af "koaksialkabel".

--
Bertel

Fra : Kasper

Dato : 07-06-06 18:39

Hej.

Bertel Lund Hansen skrev:
> Det kaldes koakskabel [1] og er det samme som man bruger til
> tv-antennesignaler.....
> Stofanet bruger nogle stik der skrues uden på isoleringen, og det
> kræver at kablets diameter passer til stikket.

Tak for svar Bertel :) Så vidt jeg kan se er stofa pris vist o.k. så
givet at man skal ud og finde stik og bøvle ellers ;)

V.h.
Kasper