Er hun dum eller stædig??
Fra : Andrea

Dato : 16-08-06 16:09

Ja, så har vi efter 4 år med kat måttet bøje os og installeret en kattelem.
Det er kun nogle få dage siden og vores yngste mis har lært fidusen. Men den
ældste på 4 år vil/kan ikke. Er der nogle gode tricks til at lære hende at
bruge den. Vi har siddet ude i gangen med hende når hun vil ud og skubbet
lemmen lidt op. Hun har også været igennem den en del gange efterhånden, men
det er lidt som om, hun ikke tror den kan bruges, med mindre der sidder en
ved siden af og åbner den de første centimeter med fingeren... Jeg har også
prøvet at sætte små godbidder fast i revnen så hun skal ha' hovedet helt op
mod lågen. Og vi har fjernet den magnet der lukker så lågen næsten ikke yder
modstand når man puffer til den. Hun er meget madglad, så det er lige nu
vores bedste overtalelsesmetode til at lokke hende igennem...
Men skal hun bare ha længere tid og øve sig i, eller er der noget jeg kan
gøre for at hun nemmere lære det? Og hvad gør jeg hvis det blot er pga
hendes stædighed??
Ser frem til en masse misse-ekspert meninger
Mvh. Kristina

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-06 16:46

"Andrea" <no.email@my.box> skrev i en meddelelse
> [...]
> hendes stædighed??
> Ser frem til en masse misse-ekspert meninger

Jeg tror hun morer sig, og har det helt fint med al den opmærksomhed hun
lige pludselig får

De der slaver der laver ting for hende hele tiden. HeHe
Det kommer lige pludselig, så har hun lært det.
Prøv at se hvad der sker, hvis hun er udenfor, og det begynder at regne. Så
tror jeg næsten hun godt ved hvad der skal gøres.

Mine kan godt finde på at hente mig, for at blive lukket ud i haven. Og det
selvom kattelemmen er lige ved siden af havedøren.

Og så bliver de selvfølgelig lukket ud af havedøren.

Mvh Allan

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 16-08-06 17:06

> [...]
> den
> ældste på 4 år vil/kan ikke. Er der nogle gode tricks til at lære hende at

Giv tid, giv tid - et par dage er ikke så lang tid
Men når hun har et forbilleder i den yngre, som har set fidusen, skal hun
såmænd nok lære det - især når I holder op med at servicere hende *S*

Vores hankatte fattede det strakt, men Kina (der ved Gud ikke er den
skarpeste kniv i skuffen) tog vel tæt på 14 dage, før klappen gik op, i
bogstaveligste forstand.

MVH Mette

Fra : HSLK

Dato : 16-08-06 18:01

Hejsa

hæhæ ja det kan godt være hun leger med jer det gjore den ene af mine i
hvertfald med mig >grrr< hun satte sig pænt foran lågen og ventede på vi
åbnede den for hende.

hun er også mad glad og vi har lokket med alt ,lukket lågen lidt op stoppet
hende igennem og jeg ved ikke hvad en dag havde vi ved et uheld glemt damen
ude i gårdne og så begyndte det at regne jeg tror lige damen kunne komme ind
og efter den dag åbnede jeg ikke lågen for hende igen og tænk sig hun kan
selv når nu det ikke kan være anderledes

Så kan jeg lære det kan jeg

Giv hende lidt tid så kan hun sikkert lære det min ældste mis er 7 år.

knus Henriette.

Fra : Leyna

Dato : 17-08-06 08:49

On Wed, 16 Aug 2006 17:08:59 +0200, "Andrea" <no.email@my.box> wrote:

>Men skal hun bare ha længere tid og øve sig i, eller er der noget jeg kan
>gøre for at hun nemmere lære det? Og hvad gør jeg hvis det blot er pga
>hendes stædighed??

hehe... Jeg tror slet ikke at det er fordi hun ikke kan finde ud af
det, men det er da nemmere at få dig til at åbne lemmen for hende hver
gang hun gerne vil ud.

Hvis den yngste kat kan hitte ud af det, så skal den anden nok også
finde ud af det, så du skal bare give hende tid og lade være med at
ha' ondt af hende, når det ser ud til at mislykkes (!).

Og så lige et råd. Et kattelem uden magnet kan selv den svageste brise
åbne, og får vi en ordentlig omgang storm og regn, så står vandet
altså lige ind ad døren. Vores forrige kattelem var der magnet på, men
alligevel stod den ind imellem vandret ind i gangen, og regnen piskede
bare ind på gulvet. Så sæt du bare magneten på igen. Det bliver lige
koldt nok her til vinter at have sneen stående direkte ind i huset.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-08-06 10:14

Andrea wrote:
> [...]
> er pga hendes stædighed??
> Ser frem til en masse misse-ekspert meninger

Har ikke kattelem, (og er derfor ikke kattelems-ekspert), men 26 kvm.
kattegård. Det dækker mine missers behov. :)

Hvad angår stædighed Har du slet ikke fundet ud af endnu, at der
er dig der er "slaven" ? Du skal nok bare være mere stædig, så tror jeg
at det kommer af sig selv.
Pøj pøj med foretagendet.

Mvh Tove :)

Fra : Andrea

Dato : 17-08-06 15:42

Tjaaa, det ser ud til hun bare var stædig. I dag tog jeg afsted fra morgenen
af og kom først hjem kl. 16. Og katten var ikke til at finde... Nu ligger
hun så ude på trappen, så med mindre den bette har holdt lågen for hende, så
kan hun altså godt selv Nu står hun så udenfor og miaver som om hun ikke
kan komme ind, men nu tror jeg det er min tur til at være stædig!!

Misse-hilsner fra Kristina (og Bailey der nøjes med at hilse ude fra
trappen)

Fra : Svante

Dato : 17-08-06 19:55

Jeg har haft kattelem i 4 år nu, og én kat nægter at bruge den. Hun kan
sidde ude foran den i snestorm og regn, hun går bare ikke igennem den! Alle
de andre bruger den og ALT har jeg prøvet med hende der nægter - men nej,
hun gør det bare ikke. Hverken den ene eller den anden vej. Så der er
enkelte katte der aldrig lære det!

Svante