"kåd" kat selvom steriliseret?
Fra : carina johansen

Dato : 16-08-06 07:47

Jeg har en hunkat på lidt over 3 år der er steriliseret, men hun er
alligevel MEGET kontaktsøgende og kåd. Hun stikker rumpen i vejret tit
og skal helst være hvor jeg er det meste af tiden..... Og om natten
render hun rundt og miauer så man skulle tro hun var oppe at slås....
Og det forstyrre selvfølgelig min nattesøvn da hun er en indekat og jeg
bor på 3. sal.....

Hvad kan jeg gøre så hun blir mere rolig og jeg igen får en go nattesøvn?

Med venlig hilsen
carina johansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hanne Engermann

Dato : 16-08-06 11:24

> [...]
> bor på 3. sal.....
>
> Hvad kan jeg gøre så hun blir mere rolig og jeg igen får en go nattesøvn?

At hun stikker rumpen i vejret er et hilse-signal taget med fra hendes
killingetid og opfordring til kontakt.

Ellers lyder det for mig, som om hun simpelthen keeeeder sig. Du er jo
nok på arbejde om dagen (så sover hun meget), og det er for meget at
forvente, hun også skal sove om natten, for så skal der nusse-leges.

Mit råd til dig er at anskaffe en kat nr. 2, så hun har nogen at være
sammen med.
Det er gammel "overtro", at en kat har nok i sig selv. Af samme årsag
anbefaler både adfærdsforskere og de fleste dyrlæger, at man har to
katte. Især, når det drejer sig om katte i lejlighed. Og flere
internater (og opdrættere) sælger ikke katte, der skal være alene-katte.
Og husk: Der skal en kat til at slikke en kat bag øret

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Leyna

Dato : 16-08-06 11:57

On Wed, 16 Aug 2006 10:24:04 GMT, Hanne Engermann
<mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> wrote:

>Og husk: Der skal en kat til at slikke en kat bag øret

Det passer altså ikke herhjemme. Her er det Vaks (en stor
lab-blanding) der slikker kattene, så de er helt klamme bagefter.
De lægger dog selv hovedet helt hen til "slikkemaskinen", for at blive
"suttet på", så jeg går ud fra at de kan lide det på et eller andet
plan. *G*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 16-08-06 12:24

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen
------------

Nemli!
her er det også hundene der står for kattesoigneringen.. kattene kommer selv
hen og gør sig til, specielt den største af kattene, og så loui,
boxerhannen, de to er pot og pande. skønt når det er sådan!

mvh. marie

Fra : Dimera

Dato : 16-08-06 18:32

Hej.
Min ene hunkat på 13, kom i "kunstig løbetid" da hun var et par år gammel.
Selvom hun var steriliseret. Dyrlægen gav hende lidt beroligende, som
hjalp.Men husker hun lå og kaglede som en due på ryggen, og miavede om
natten. Dyrelægen, at selvom katten er steriliseret, kan den få "kuller"
Dengang havde jeg to katte, som er "tvillinger.
VH Dimera

Fra : Bekan

Dato : 21-08-06 12:23