tema i FP 2000
Fra : Mette

Dato : 15-08-06 16:08

Hej gruppe,

Jeg har lige rettet et mindre website til med et tema, der kun består af en
baggrundsfarve og en foruddefineret tabel, intet andet på samtlige
htm-sider. Baggrundsfarven, som er et jpg.billede, vises fint i min lokale
browser med det anvendte tema, men ikke på serveren, hvor siderne bare har
den normale gråhvide baggrund. Billedet ligger på serveren, men vises ikke
på skærmen. Kan nogen sige mig hvad der er gået galt, eventuelt om
baggrundsbilledet skal ligge i et andet bibliotek? På forhånd tak for
ethvert input.

mvh
Mette

Fra : Stefan Køberl

Dato : 15-08-06 19:06

> [...]
> på skærmen. Kan nogen sige mig hvad der er gået galt, eventuelt om
> baggrundsbilledet skal ligge i et andet bibliotek? På forhånd tak for

Jeg kan ikke love jeg kan hjælpe, men hvis du har et link til siden, er det
lettere at se dit problem :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mette

Dato : 15-08-06 19:44

"Stefan Køberl" <steffi100_2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke love jeg kan hjælpe, men hvis du har et link til siden, er
> det
> lettere at se dit problem :)

Det har du helt ret i, hvor dumt at jeg glemte det!
http://shoebox.heindorffhus.dk

Nu har jeg i mellemtiden gjort det, at jeg har indsat "bgd-w.jpg" manuelt på
alle sider, og uploadet det hele igen. Det hjælper heller ikke! Jeg har
selvfølgelig checket hjælp-sektionen og fulgt den til punkt og prikke, men
baggrundsbilledet vil altså ikke vise sig

--
Mette
remove mes for direct reply

Fra : Stefan Køberl

Dato : 15-08-06 20:14

> [...]
> selvfølgelig checket hjælp-sektionen og fulgt den til punkt og prikke, men
> baggrundsbilledet vil altså ikke vise sig

Jamen, du har da ingen css? Enten har du angivet en forkert sti, ellers har du
glemt at skrive noget css i filen.. Din CSS-fil virker i hvert fald ikke.

Prøv at check stien, ellers så prøv at indsætte dette i head efter <meta>:

body {
background-image: url("/billede.gif");}

Det burde virke..

Mvh. Stefan

Fra : Mette

Dato : 15-08-06 20:40

> [...]
>
> Prøv at check stien, ellers så prøv at indsætte dette i head efter <meta>:

Det gør det ikke. Jeg *har* skiftet "billede.gif" ud med filens navn.
Her er den kode som FP selv genererer ved brug af theme, der anvendes som
CSS.

<head>
<title>Heindorffhus Shoebox Articles about Ephemera, Curiosa and Postal
History</title>
</head>

Det der undrer mig, er at siden vises fint i min lokale browser, men ikke
kan ses korrekt på nettet, selvom billedfilen er uploaded. Naturligvis kan
jeg fjerne det anvendte theme med det inkluderede CSS, og i stedet sætte
baggrunden manuelt, men det var jo lissom ikke meningen med stylesheets

mvh
Mette
remove mes for direct reply
--
Outgoing messages checked with Norton AV

Fra : Stefan Køberl

Dato : 15-08-06 20:59

> <head>
> <title>Heindorffhus Shoebox Articles about Ephemera, Curiosa and Postal
> History</title>
> </head>

Jeg kan ikke finde CSS-filen i det :)

> [...]
> jeg fjerne det anvendte theme med det inkluderede CSS, og i stedet sætte
> baggrunden manuelt, men det var jo lissom ikke meningen med stylesheets

Jamen - prøv at lav det med normal CSS. Jeg tror det er din fil fra Frontpage
(Cssfilen) som ikke kan vises. Det burde helt klart virke med normal css - prøv
at se dette eksempel:

www.infoscape.dk/hjaelp/test.html

Er det ikke sådan det skal se ud? Eller..? :)

Fra : Stefan Køberl

Dato : 15-08-06 21:17

Jeg prøvede også lige om det hele virkede nøjagtigt som dit, bare ved, kun at
bytte css-filen ud med en fil jeg selv havde lavet. Der virker det fint. Også
selvom det er Frontpage metode.

Jeg tror altså helt bestemt, at det er CSS-filen der er noget galt med, eller at
det er stien til filen.. :)

Mvh. Stefan

Fra : Mette

Dato : 15-08-06 21:29

> [...]
> at se dette eksempel:
>
> www.infoscape.dk/hjaelp/test.html
>
> Er det ikke sådan det skal se ud? Eller..? :)

Det er præcis sådan det skal se ud, bare med et billede, der hedder
bgd-w.jpg
Hvis du kan få det til at virke "sådan bare lige", må jeg jo også kunne !
Nu har jeg nørklet mig igennem FP's hjælp, og gør præcis som de siger,
men ...

Jeg prøer at lave det med en normal CSS i stedet.

mvh
Mette
remove mes for direct reply

Fra : Stefan Køberl

Dato : 15-08-06 21:48

> Jeg prøer at lave det med en normal CSS i stedet.

Jeg har aldrig lavet hjemmeside i Frontpage, så det er lidt svært for mig at
gennemskue hvordan og hvorledes, men det Frontpage laver, er jo også et link til
en normal CSS-fil. Denne fil gider bare ikke at virke. Det kan snart kun skyldes
en forkert sti. Hvis du har en server og din CSS-fil ligger dér, så prøv at
checke den fil 100%. Prøv fx at kopiere alt indholdet af den fil, som jeg
refererede til, og så omdøb, din CSS-fil til nøjagtigt det samme, som "min"
css-fil.

Min browser (Firefox) siger at den ikke kan finde nogen side der hedder:
http://shoebox.heindorffhus.dk/_themes/shoeboxtheme/shoe1011.css
så det er tegn på en forkert sti.. Med mindre Frontpage laver noget specielt,
som jeg jo ikke kender til :)

God fornøjelse - :)

Fra : Mette

Dato : 16-08-06 18:55

> [...]
> http://shoebox.heindorffhus.dk/_themes/shoeboxtheme/shoe1011.css
> så det er tegn på en forkert sti.. Med mindre Frontpage laver noget

Jo tak! Jeg rettede det i går aftes manuelt på den gammeldags facon, men
idag har jeg (omsider) fundet ud af det, og det virker også online
tak for dit input, det var guld værd, selv om du ikke kender til FrontPage
Hvis du er interesseret i at se om din Firefox kan finde stylesheetet,
så check dette test-link. Det er kun en prøve-index jeg har lavet. Og spørg
mig ikke om *hvad* jeg har lavet! Jeg nussede bare lidt med det, og så
virkede det ...
http://testweb01.heindorffhus.dk

mvh
Mette

Fra : Stefan Køberl

Dato : 16-08-06 19:13

> Jo tak! Jeg rettede det i går aftes manuelt på den gammeldags facon, men
> idag har jeg (omsider) fundet ud af det, og det virker også online

Det lyder godt :)

>Hvis du er interesseret i at se om din Firefox kan finde stylesheetet,
> så check dette test-link.

Det har jeg gjort, og den kan sagtens finde css-filen.

Det er kun en prøve-index jeg har lavet.

Ok, men hvilken side vil du så tage udgangspunkt i? Nu har du jo fundet ud af
at den css-fil du linker til i dit dokument virker, (kan findes) så du kan jo
skrive linjen med referencen til css-filen i dit *rigtige* dokument
(http://shoebox.heindorffhus.dk/). Hvis du også linker til

'_themes/stylesheet/styl1001.css' i din rigtige fil, så burde det hele jo
virke. Jeg kan se at du også har angivet background-image på body i denne fil

Men lige nu har du også noget CSS på denne side (bl.a. body erklæringen) Den
kan du godt slette, hvis du har angivet den i din css-fil. :)

> og spørg mig ikke om *hvad* jeg har lavet! Jeg nussede bare lidt med det,
og >så
> virkede det ...
> http://testweb01.heindorffhus.dk

Ja der kan man bare se :)

Fra : Mette

Dato : 16-08-06 20:11

> Det lyder godt :)

> Det har jeg gjort, og den kan sagtens finde css-filen.
>
> Det er kun en prøve-index jeg har lavet.
>
> Ok, men hvilken side vil du så tage udgangspunkt i?

Jeg retter shoebox til så det bliver på samme måde som testwebbet.

> [...]

> Den
> kan du godt slette, hvis du har angivet den i din css-fil. :)

Ja, det ved jeg, og alt bliver rettet i morgen. Jeg har ikke haft tid i dag.
For mig er hovedsagen lige nu, at det umiddelbart ser ordentligt ud, så må
resten følge efter. Endnu engang tak for dine råd

mvh
Mette

Fra : Stefan Køberl

Dato : 16-08-06 20:37

> Jeg retter shoebox til så det bliver på samme måde som testwebbet.

Det lyder godt :)

> For mig er hovedsagen lige nu, at det umiddelbart ser ordentligt ud,

Det er forståeligt nok :D

> så må resten følge efter. Endnu engang tak for dine råd

Velbekomme -