tilpasse browservindue til siden
Fra : Lisbeth Schillig

Dato : 15-08-06 09:04

Hej.
Hvordan er det liige jeg kan få en side til at tilpasse
modtagerens browservindue så siden bliver vist i den bedst
passende størrelse?

:0)
Lisbeth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 15-08-06 09:46

Lisbeth Schillig skrev:
> Hvordan er det liige jeg kan få en side til at tilpasse
> modtagerens browservindue så siden bliver vist i den bedst
> passende størrelse?

Du synes sikkert ikke at "lad være" er et brugbart svar, så se på
http://www.html.dk/faq/00012/ og html.dk's andre javascript-faq-svar, så
skulle du kunne løse det.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-08-06 09:47

Lisbeth Schillig skrev:

> Hvordan er det liige jeg kan få en side til at tilpasse
> modtagerens browservindue så siden bliver vist i den bedst
> passende størrelse?

I CSS kan man angive størrelser i %, og de beregnes i forhold til
browservinduet. Kender du CSS?

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-08-06 22:06

Bertel Lund Hansen wrote:

> I CSS kan man angive størrelser i %, og de beregnes i forhold til
> browservinduet. Kender du CSS?

Jeg tror, du misforstod spørgsmålet, Bertel. Lisbeth vil ikke tilpasse siden
til browservinduet, hun vil tipasse browservinduet til siden. Og som Jesper
skrev: "Lad være" - det irriterer bare brugerne, hvis man piller ved det.

Men i stedet for at bruge javascript til at sende en
browserstørrelsetilpasset side vil jeg anbefale at lave siden sådan, at den
automatisk tilpasser sig størrelsen på det aktuelle vindue.

http://html-faq.dk/2019.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Lisbeth Schillig

Dato : 16-08-06 09:04

Jo "Lad være" er et ok svar (tænkte nok at det ville være svaret).
Jeg laver siden så den tilpasser sig.

Tak for'ed
:0)
Lisbeth