Reference fra class til "sig selv"
Fra : Mikkel Sandø Larsen

Dato : 15-08-06 02:15

Jeg har to classes der skal arbejde sammen i et lille
database-projekt (man kunne evt kalde dem class a og b). Class a
læser data fra class b og behandler dem. Dette sker ved at a har
en property der sættes lig b. Nu har jeg imidlertig fået brug for
at oprette en instance af class a indeni class b - men jeg vil
stadig gerne kunne oprette den ønskede reference. Altså ca sådan
her:

Class A
Public myData
Sub Class_Initialize()
Set C = New B
Set C.myValue = ????
End Sub
End Class
Class B
Public myValue
Function Data()
Data = myValue.myData
End Function
End Class

Ovenstående er en lidt forenklet/fortegnet udgave - men problemet
er det samme.. Hvordan laver jeg, indeni en class, en reference
til den samme class?

Venlig Hilsen
Mikkel Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk