April kvartal ?
Fra : BS

Dato : 14-08-06 16:55

Hejsa

Jeg sidder og kommer i tvivl - men det er du sikkert ikke :D

Feks skal der jo her den 14 betales moms for april kvartal for mit vedkomne
!

Med andre ord - fra hvilken dato og til hvilken dato er det jeg skal betale
for ?

Fra : Holst

Dato : 14-08-06 16:59

BS wrote:

> Med andre ord - fra hvilken dato og til hvilken dato er det jeg skal betale
> for ?

April, maj og juni måned.

Fra : alexbo

Dato : 14-08-06 17:21

"BS" skrev

> Feks skal der jo her den 14 betales moms for april kvartal for mit
> vedkomne

Et kvartal er et kvart år, henholdsvis
januar 1/1-31/3
april 1/4-30/6
juli 1/7-30/9
oktober 1/10-31/12

mvh
Alex Christensen

Fra : BS

Dato : 16-08-06 15:43

Takke begge 2 !

Fra : Fred Thiesen

Dato : 19-08-06 09:52

"BS" <saftkongen@REMOVE_THIShotmail.com> skrev i melding
> [...]
> vedkomne !
>
> Med andre ord - fra hvilken dato og til hvilken dato er det jeg skal

I Norge kalde vi kvartalerne hhv. 1. 2. 3. og 4. - så giver datoerne sig
selv -
eventuelt kan den fingernemme enkelt tælle sig til det )
Som "gammel dansk" (ja ikke den på flaske altså) - troede jeg næsten det
samme
var tilfældet i gamlelandet også - men der tager jeg åpenbart fejl.
Efter 50 år i Norge lyder "April kvartal" lidt mærkeligt.

FredT

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 20-08-06 18:56

"Fred Thiesen" <fred@permo.no> wrote in message

> I Norge kalde vi kvartalerne hhv. 1. 2. 3. og 4.

Det gør vi normalt også i her. Det er kun "Skat", der forsøger at skille sig
ud og være besværlige.

hilsen
Uffe

Fra : alexbo

Dato : 20-08-06 19:33

"Uffe Kousgaard" skrev

> Det gør vi normalt også i her. Det er kun "Skat", der forsøger at skille
> sig ud og være besværlige.

Jeg tror mere det er for at præcisere hvilke mdr. de mener.
Mange, navnlig landbrugsorienterede firmaer, har regnskabsår fra 1/10 til
30/9,
deres 1 kvartal er oktober kvartal.

For en landmand slutter året 30/9, da kan han se resultatet af udgifterne
sidste vinter og indtægterne i denne sommer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 21-08-06 07:44

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> Jeg tror mere det er for at præcisere hvilke mdr. de mener.

For min skyld kunne "april" lige så godt referere til den første som sidste
måned i kvartalet, så specielt præcist vil jeg nu ikke kalde det.

Landmændene er med garanti udmærket klar over, at deres kvartalsnummerering
adskiller sig fra resten af samfundets, så det ville nok være nemmere for
alle at kalde dem 1-2-3-4 i stedet for det månedsbaserede.

hilsen
Uffe