Genkald af form med post metode.
Fra : Claus Kurtzmann

Dato : 14-08-06 15:31

Jeg har en CGI-applikation, hvor jeg opretter en ganske alm html
form, med method="post".

Form opdatere data i min database, og submit funktionaliteten
gemmer blot status, og vender tilbage til formen igen.

Mit problem er at pga. af sikkerheds featuren omkring
post-metoden, så kan den samme post funktion kun kaldes een gang.
Hvis en af mine brugere skriver et eller andet, trykker save,
vender tilbage og skriver noget mere og trykker save igen, så
bliver det ikke gemt, post requestet bliver simpelthen ikke sendt
med anden gang.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at slippe uden om dette?

På forhånd tak
Claus Kurtzmann

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-08-06 19:08

Claus Kurtzmann skrev:

> Mit problem er at pga. af sikkerheds featuren omkring
> post-metoden

Hvilken sikkerhedsfeature?

På mine POST-sider kan man trykke sig blå i hovedet, og det
virker hver gang.

--
Bertel

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 15-08-06 09:40

Claus Kurtzmann skrev:
> [...]
> med anden gang.
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig med at slippe uden om dette?

Ja, skriv sikkerheds-featuren om så den tjekker indholdet af et ekstra
felt som du tilføjer i formen, og med tekst forklarer brugeren skal
udfyldes ved gentagne (og kun ved gentagne!) indsendelser. Dette kan
faktisk være et ekstra antispam-filter på første-indsendelser også,
fordi spam-botter sikkert udfylder feltet hver gang.

mvh

Jesper Brunholm