DB2: "SELECT current timestamp - 1 month ~
Fra : Nedad

Dato : 14-08-06 13:20

Hejsa

Hvordan laver man en select der går tilbage til den 1. i den forrige
måned?
Jeg har ingen problem med "- 1 month", men det med antal dage kan
jeg ikke få til at virke.

Jeg udvikler mod en DB2.

På forhånd tak
Nenad

Fra : Kaj Julius

Dato : 01-09-06 19:36

"Nedad" <newsgroup@dragic.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hmm. Hvad med:

SELECT *
FROM tabel
WHERE dato >= (current date - day(current date) + 1 days) - 1 month

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-09-06 01:16

On Fri, 1 Sep 2006 20:36:22 +0200, "Kaj Julius"
<julius.x@lindbjergparken.nospm.dk> wrote:

> [...]

>SELECT *
>FROM tabel
>WHERE dato >= (current date - day(current date) + 1 days) - 1 month

Nu kender jeg ikke DB2, men i Access ville jeg:
... WHERE dato >= DateSerial(Year(Now), Month(Now) - 1, 1)

altså angive datoen ved at trække 1 fra månedens nummer og så sætte
dagen til 1.

Jeg ved ikke, om man kan noget lignende i DB2?

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj