Understregning af links
Fra : Hugger

Dato : 13-08-06 19:44

Hej NG

Er det muligt at få fjernet understregning af links??

Hilsen Jan

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 13-08-06 20:55

Hugger skrev:

>Er det muligt at få fjernet understregning af links?

Ja, du kan i htmlvisning imellem <head> og </head> indsætte:

a {text-decoration: none}

Det kan også laves direkte i FP, men så er du nødt til at
fortælle, hvilken version, du bruger.

Se evt. i hjælp under css (vil jeg tro).
--
Kerim
Støt flygtninge og sårede i Libanon!

Fra : Hugger

Dato : 13-08-06 21:57

Hej igen

Tak for et hurtigt svar... Jeg anvender FP2000 - det sku' jeg naturligvis
have oplyst...

På forhånd tak,
Jan

Fra : Lillian Bagge Nielse~

Dato : 14-08-06 10:14

Hugger wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Hej NG
>
> Er det muligt at få fjernet understregning af links??
>
> Hilsen Jan

Hej
Følg disse trin:
Indsæt hyperlink
Vælg typografi
Formater teksttype
Sæt hak i ingen tekstudsmykning

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Hugger

Dato : 14-08-06 20:48

Hej NG - igen

Tak, Lilian, for dit hurtige svar!

Men - det punkt har jeg ikke

Jag laver teksten på siden, følger din instruks (blot hedder den i min
FP2000 'formater skrifttype') og så er der intet punkt med 'ingen
tekstudsmykning...'???

Har I et godt råd??

På forhånd tak,
Jan

Fra : enkvinde

Dato : 14-08-06 22:44

"Hugger" <Anyone@goes.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jag laver teksten på siden, følger din instruks (blot hedder den i min
> FP2000 'formater skrifttype') og så er der intet punkt med 'ingen

Ja, gør som Kerim siger.... indsæt denne kode - det virker faktisk

a {text-decoration: none}

Hilsen Eva

Fra : JaJa

Dato : 15-08-06 14:52

Hej Gruppe

Tak for svaret - og ja, det virker!! Dette afføder så spørgsmålet om det er
muligt at jeg på serveren kan gøre noget for, at links'ene i browseren ikke
skifter farve når siden er besøgt?

Venlig hilsen
Jan

Fra : Stefan Køberl

Dato : 15-08-06 15:44

> Tak for svaret - og ja, det virker!! Dette afføder så spørgsmålet om det er
> muligt at jeg på serveren kan gøre noget for, at links'ene i browseren ikke
> skifter farve når siden er besøgt?

Hvis du vil bruge samme udgangspunkt som før, og angive det i kildekoden, kan
det gøres således:

Udvid dette:
a {text-decoration: none}

Til dette:
a {text-decoration: none;}
a:visited {color: white;}

I stedet for at skrive 'white' skriver du så selvfølgelig, den farve de skal
have, når det er besøgt. Hvis du vil have at der *ikke* skal ske noget, så skal
du selvfølgelig angive samme farve, som de normale links er.

Du skal bare være opmærksom på, at det er alle links du giver denne egenskab..
Så derfor vil alle links (som det er nu) have hvid som farve, når de er
besøgte.

Mvh. Stefan
a:visited { color: #ffffff; font-weight: ; text-decoration: none }

Fra : Stefan Køberl

Dato : 15-08-06 15:46

> Mvh. Stefan
> a:visited { color: #ffffff; font-weight: ; text-decoration: none }

Du skal selvfølgelig glemme sidste linje. Det var en klippe klistre fejl :)

Fra : Lillian Bagge Nielse~

Dato : 15-08-06 19:33

> [...]
>
> På forhånd tak,
> Jan

> det tror jeg du har - det er til højre i selve boksen, når du er i
rediger/indsæt hyerlinks