popup i Firefox 1.5.0.6
Fra : Kim

Dato : 13-08-06 16:09

Jeg har en tæller på mit site, der gør at der popper en reklame
om hver gang jeg går ind på min egen side.

Den hedder http://ilead.itrack.it - Advertisement

Jeg hart prøvet at "tilkoble" at FF skal stoppe alle popup, så
jeg selv kan betsemme på hvilke sider at popup skal være "tilladt"
men det virker ikke.

Kan nogen venligst hjælpe ?

Mvh Kim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-08-06 18:06

Den 13-08-06 17.08 skrev Kim følgende:
> Jeg har en tæller på mit site, der gør at der popper en reklame
> om hver gang jeg går ind på min egen side.
>
> Den hedder http://ilead.itrack.it - Advertisement

Vi vil hellere have et link til din side. Vi kan ikke se virkningen på
ovennævnte side. Men du kunne jo overveje at bruge en anden tæller. Hvis
den generer dig, der har lavet siden, så tænk på, at den nok generer
dine besøgende endnu mere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til sikkerhedskopiering.

Fra : Kim

Dato : 14-08-06 18:56

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> Vi vil hellere have et link til din side.

Yea, men jeg har ikke lyst til at reklamere med min private side her i NG.

Kan sender lige en privat mail til dig.

> Vi kan ikke se virkningen på ovennævnte side.

Det ved jeg godt, mere for at referere til hvad det var der poppede op.

> Men du kunne jo overveje at bruge en anden tæller. Hvis den generer dig,
> der har lavet siden, så tænk på, at den nok generer dine besøgende endnu
> mere.

Jeg har 3 tællere: http://extremetracking.com/ , http://www.webstats4u.com/
og http://www.chart.dk/ og haft dem alle i flere år uden popup-vinduer.
En af dem er så åbenbart nu begyndt at give popup-vinduer til stor
irritation,
både for mig samt de enkelte få der besøger min side helt tilfældigt.

Er det virklig ikke muligt at "Defaulte" eller Nulstille alle pop-up
vinduerne i FF,
så jeg selv kan betsemme på hvilke sider at popup skal være "tilladt" ?

Den popper ikke op når jeg går ind på mit site fra andres maskiner af
nemlig.

Mvh Kim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-08-06 20:39

Den 14-08-06 19.55 skrev Kim følgende:

> Yea, men jeg har ikke lyst til at reklamere med min private side her i NG.
> [...]

Jeg har svaret Kim via mail. Det ser ud som om, synderen er webstat4u,
der kalder et lokalt JavaScript, der så åbner en reklame fra itrack.it -
den bliver ikke stoppet af popop-stopperen i Firefox.

Hermed en advarsel til andre om ikke at benytte den tæller.

Disclaimer: Jeg har svært ved at gennemskue koden, så jeg er kun 99
procent sikker på, at det er webstat4u, der er synderen. Det vil være
smukt, hvis Kim melder tilbage, om problemet forsvinder ved at slå den fra.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus.

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-06 12:36

Hvorfor alle dem? En må da være mere end nok

> [...]
> procent sikker på, at det er webstat4u, der er synderen. Det vil være
> smukt, hvis Kim melder tilbage, om problemet forsvinder ved at slå den

Er ret sikker på det Er webstat4u. Mener der har været et eksempel herpå i
webdesign grupperne

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 15-08-06 13:55

CS skrev:

> Er ret sikker på det Er webstat4u. Mener der har været et eksempel
> herpå i webdesign grupperne

Jeg har en fire, fem webstat4u og har aldrig haft det mindste vrøvl
med dem?
F.ex. på http://personal.telefonica.terra.es/web/ruth/
--
thomas
en smuk sang http://www.dansk-oss.com/malaga/Ave%20Maria.wma

Fra : Kim

Dato : 15-08-06 14:36

"ThomasD (dk)" <thomasdue@12move.dk> skrev

> Jeg har en fire, fem webstat4u og har aldrig haft det mindste vrøvl med
> dem?
> F.ex. på http://personal.telefonica.terra.es/web/ruth/
> --

Lige min pointe, burde FF ikke kunne blokere en popup fra webstat4u ?

Jeg skal nok melde tilbage når jeg har testet at du den ud af
mit lokale JavaScript.

Mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-06 22:06

"ThomasD (dk)" <thomasdue@12move.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en fire, fem webstat4u og har aldrig haft det mindste vrøvl med
> dem?
> F.ex. på http://personal.telefonica.terra.es/web/ruth/

På ovenstående side forsøger netop http://ilead.itrack.it at poppe op. Min
Firefox fanger den dog, og blokerer den. Hvorfor Kim ikke kan fange den i
popup-blokkeren ved jeg ikke. Så vidt jeg ved kører min firefox med
standardopsætningen + adblock

Men kan da kun opfordre til at undlade at benytte omtalte counter, da den
alt andet lige generer brugeren men unødvendige popups.

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 15-08-06 22:49

CS skrev:

> [...]
>
> Men kan da kun opfordre til at undlade at benytte omtalte counter,
> da den alt andet lige generer brugeren men unødvendige popups.

Jeg bruger ikke firefox meget, og den kører kun med
standardopsætningen, men uanset om jeg åbner ovennævnte side eller
adskillige andre, som anvender webstat4U, er der intet, der popper op?
PS Den sidder også på siden om sangerinden i signaturen - ingen pop
up!
--
thomas
en smuk sang

Fra : capivara@gmail.com

Dato : 17-08-06 09:18

I don't speak Danish, but I can understand enough of this thread to
know the problem. You can block the ilead.itrack popups by editing the
Windows HOST file.

Take a look here: http://weblog.columni.st/?p=120

It's in Dutch, but the examples and screenshots should be clear enough.

Hans

Fra : Kim

Dato : 20-08-06 17:55

<capivara@gmail.com> skrev i
> [...]
>
> Take a look here: http://weblog.columni.st/?p=120
>
> It's in Dutch, but the examples and screenshots should be clear enough.

Thanks a lot Hans.

Can you please translate theese few lines for me ?

Stap 4:
Plaats de cursor helemaal onderaan het bestand om regels toe
te kunnen voegen.

Stap 5:
Scroll naar het einde van het bestand. Je ziet daar een
IP adres (127.0.0.1) en het woord 'localhost'.
Voeg de volgende vier regels toe onder deze regel:
127.0.0.1 ilead.itrack.it
127.0.0.1 m1.netstatbasic.net
127.0.0.1 www.webstats4u.com
127.0.0.1 m1.webstats4u.com
Vergeet niet om minimaal één spatie te tikken tussen 127.0.0.1 en
de naam van de website!

Stap 6:
Bewaar het bestand via het menu Bestand/opslaan en sluit Windows
Kladblok af. In de meeste gevallen volstaat het om de browser even
af te sluiten en opnieuw te starten. Soms moet de pc opnieuw gestart
worden om de veranderingen in de HOSTS file te herkennen.

Sincierly Kim ( pure Danish )

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-08-06 19:08

Den 20-08-06 17.54 skrev Kim følgende:

> Thanks a lot Hans.
>
> Can you please translate theese few lines for me ?

Du skal lige være opmærksom på, at det kun virker hos dig, hvis du
bruger den pågældende metode. Det er meget bedre, hvis du fjerner
statistikken fra din side, da der stadig kan komme popop'er hos alle
andre der besøger siden.

Metoden kan selvfølgelig være ganske god at bruge, hvis man generes på
andres hjemmesider, men i dette tilfælde er der altså en meget bedre
løsning ved hånden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til websnedkeren.