FF: Sortering af bogmærker
Fra : Ukendt

Dato : 13-08-06 09:14

Hvordan sorterer man sine bogmærker i Firefox i stigende, alfabetisk orden
efter navn med mapperne øverst? Vel ikke et urimeligt ønske, da det jo er
den orden vi har vænnet os til siden de glade DOS-dage.

Hos mig sorteres bogmærkerne godt nok alfabetisk efter navn, men det
indbefatter også mapper, så de står alfabetisk mellem linkene og det er jo
totalt anarki.

Og ja, jeg *har* forsøgt "Arranger bogmærker" og "Sorter alfabetisk" og ja,
jeg har også højreklikket på pulldown-menuen "Bogmærker" og valgt "Sorter
efter navn" - altsammen forgæves.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-08-06 09:20

On Sun, 13 Aug 2006 10:14:02 +0200, Kurt Hansen
<kurt-snabela-towle-dk> wrote:

> Hvordan sorterer man sine bogmærker i Firefox i stigende, alfabetisk
> orden efter navn med mapperne øverst?

Manuelt, så vidt jeg kan se.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-08-06 10:40

Den 13-08-06 10.14 skrev Kurt Hansen følgende:
> [...]
>
> Hos mig sorteres bogmærkerne godt nok alfabetisk efter navn, men det
> indbefatter også mapper, så de står alfabetisk mellem linkene og det er jo

Hvilken udgave af Firefox bruger du? Hos mig sorteres bogmærkerne med
mapperne øverst. Jeg har prøvet i Firefox 1.5 og 2.0-betaen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-06 10:49

On Sun, 13 Aug 2006 11:40:17 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

> Hvilken udgave af Firefox bruger du? Hos mig sorteres bogmærkerne med
> mapperne øverst. Jeg har prøvet i Firefox 1.5 og 2.0-betaen.

1.5.0.6 DK
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-06 08:47

On Sun, 13 Aug 2006 11:49:22 +0200, Kurt Hansen wrote:

> 1.5.0.6 DK

Hæ, hæ, man kan ligefrem høre hvordan det knager og brager i herreværelset
i det Ludvigsen'ske hjem. Jeg glæder mig til at høre om du kommer frem til
et resultat
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : gil

Dato : 13-08-06 10:42

Kurt Hansen skrev:

> Hvordan sorterer man sine bogmærker i Firefox i stigende, alfabetisk orden
> efter navn med mapperne øverst?

https://addons.mozilla.org/firefox/2367/

Kunne være en hjælp.

--
gil

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-06 09:05

On Sun, 13 Aug 2006 11:42:14 +0200, gil wrote:

> https://addons.mozilla.org/firefox/2367/
>
> Kunne være en hjælp.

Jeg takker under alle omstændigheder for velviljen, men jeg er lidt
skeptisk af flere grunde:

1. Af siden fremgår, at den er temmelig buggy.
2. Hvad er ideen i at have sine bogmærker liggende to steder?
3. Efter at jeg fik router, har jeg ikke kunnet bruge FTP.
4. Den er på engelsk. Kan man installere (og evt. afinstallere) den i en
dansk Firefox?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : gil

Dato : 14-08-06 16:07

Kurt Hansen skrev:

> [...]
> 3. Efter at jeg fik router, har jeg ikke kunnet bruge FTP.
> 4. Den er på engelsk. Kan man installere (og evt. afinstallere) den i en

Du kan nøjes med at bruge sorteringsdelen. Den virker fint hos mig, også
afinstallering.

--
gil

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-08-06 15:42

Kurt Hansen skrev:

>Hvordan sorterer man sine bogmærker i Firefox i stigende, alfabetisk orden
>efter navn med mapperne øverst?

http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=102 den er engelsk og
fungerer fint med en dansk FF 1.5.0.6

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-08-06 17:51

Den 14-08-06 16.42 skrev Ivan V. Klattrup følgende:

> http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=102 den er engelsk og
> fungerer fint med en dansk FF 1.5.0.6

Har I andre samme problem som Kurt? Når jeg klikker på menupunktet
"Bogmærker", og herefter højreklikker på en mappe eller et tilfældigt
bogmærke i oversigten og vælger "Sortér efter navn", så sorteres der
fint alfabetisk og med mapperne øverst.

Og det er ikke fordi, jeg har en udvidelse i stil med ovennævnte
installeret. Jeg har lige prøvet med en helt ren profil.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : Morten Bowman

Dato : 14-08-06 21:44

> [...]
>
>Og det er ikke fordi, jeg har en udvidelse i stil med ovennævnte
>installeret. Jeg har lige prøvet med en helt ren profil.

Sådan fungerer det ogå her. Men det ville være rart hvis den kunne sortere
samtlige bogmærker på én gang fremfor en mappe ad gangen

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-06 22:14

On Mon, 14 Aug 2006 22:44:15 +0200, Morten Bowman wrote:

> Sådan fungerer det ogå her. Men det ville være rart hvis den kunne sortere
> samtlige bogmærker på én gang fremfor en mappe ad gangen

Ups, jeg bør måske lige præcisere, at sortering af undermapper fungerer
efter hensigten. Det er hovedlisten (kald det 'roden') der kommer frem ved
klik på menupunktet "Bogmærker" der ikke vil makke ret.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-06 22:08

On Mon, 14 Aug 2006 18:50:54 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> "Bogmærker", og herefter højreklikker på en mappe eller et tilfældigt
> bogmærke i oversigten og vælger "Sortér efter navn", så sorteres der

Blot for en god ordens skyld: Det er lige præcist sådan jeg gør.

Hvis jeg åbner "Arranger bogmærker..." har jeg samme problem. I mappelisten
i venstre side kan jeg med megen klikkeri få dem sorteret i den ønskede
rækkefølge ved at klikke på sorteringsbjælken "Navn" i højre vindue. Efter
nogle gange, falder venstre side i hak, men indholdet i højre side sorteres
forskelligt ved hvert klik, nogle gange stigende alfabetisk, andre gange
faldende alfabetisk og atter andre i fuldstændig virkårlig orden og
*aldrig* med mapperne samlet foroven.

Det er ikke et nyt fænomen, kan jeg hilse at sige. Det var et af de
irritationsmomenter der i sin tid fik mig til at skifte til Opera. Af
forskellige grunde har jeg nu valgt at vende tilbage til Firefox, men intet
er altså forandret siden sidst, kan jeg forstå
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-08-06 23:36

Den 14-08-06 23.07 skrev Kurt Hansen følgende:

> Blot for en god ordens skyld: Det er lige præcist sådan jeg gør.

Weird! Der er nok ikke andet at gøre end at prøve at bruge den tidligere
omtalte udvidelse.

> Hvis jeg åbner "Arranger bogmærker..." har jeg samme problem.

De fleste sorteringsmuligheder i bogmærkevinduet gælder kun i det
vindue. De huskes ikke til selve bogmærkemenuen.

Der er to undtagelser: Når du placerer bogmærkerne manuelt, og når du
højreklikker på en mappe eller et bogmærke i vinduet til højre og vælger
"Sorter efter navn".

Dit problem med sorteringen ved klik på navnebjælken skyldes, at der er
tre muligheder i stedet for de sædvanlige to. Normalt kan man vælge op-
eller nedadstigende sortering ved at klikke på en navnebjælke, hvilket
markeres med en trekant, der peger op- eller nedad.

Her har du en tredje mulighed, nemlig valgfri placering, dvs. den
rækkefølge, du selv placerer dem i. Dette markeres ved at der /ikke/ er
en trekant i navnebjælken, selvom det er den, du har klikket på. Når du
er i valgfri rækkefølge kan du selv vælge rækkefølge ved at trække og
placere med musen eller ved at klikke på flyt-ikonen. Når du er i
valgfri rækkefølge, kan du desuden højreklikke og vælge Sorter efter navn.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Synkroniser dine data med Allway Sync. Programmet kan synkronisere

Fra : Carl Drud

Dato : 14-08-06 18:09

Kim Ludvigsen wrote:

> Har I andre samme problem som Kurt?

Nej. FF 1.5.0.6 US.

> Når jeg klikker på menupunktet
> "Bogmærker", og herefter højreklikker på en mappe eller et tilfældigt
> bogmærke i oversigten og vælger "Sortér efter navn", så sorteres der
> fint alfabetisk og med mapperne øverst.

Sådan fungerer det også her (uden nogen bogmærke udvidelse)

Carl