Rosenblomst marmelade ?
Fra : a.b.renner@gmx.de

Dato : 12-08-06 20:54

Da vi var på Kreta (et af verdens kulinariske "usteder") smagte vi
noget fantastisk:

Græsk youghurt med rosenblomst marmelade.

Nu vil jeg prøve at lave rosenblomst marmelade. Er der nogen som ved
om man kan spise alle slags roser eller om der er nogen man skal holde
sig fra ?

På forhånd tak,
/Jens

Fra : LarsJ

Dato : 13-08-06 00:27

a.b.renner@gmx.de skrev:
> [...]
>
> Nu vil jeg prøve at lave rosenblomst marmelade. Er der nogen som ved
> om man kan spise alle slags roser eller om der er nogen man skal holde

Tjah, du skal nok holde dig fra de sprøjtede - desuden egner
nyudsprungne sig bedst til formålet. Jo kraftigere duft, jo mere smag.
Der skal en del til for at give smag, men du kan jo "snyde" lidt og
bruge købt rosenvand i stedet.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 13-08-06 08:09

On 12 Aug 2006 12:54:13 -0700, a.b.renner@gmx.de wrote:
klip

>Nu vil jeg prøve at lave rosenblomst marmelade. Er der nogen som ved
>om man kan spise alle slags roser eller om der er nogen man skal holde
> [...]

Hold dig fra min
mvh Ebbe

Fra : Sebastian Hoffmann

Dato : 13-08-06 20:59

Jeg har selv været på Kreta 6 gange, men har endnu ikke smagt delikatessen.
Min mor fortalte mig dog om den, da de smagte det på øen denne sommer. Jeg
skal først ha' forklaret hende idéen med nyhedsgrupper, men så skulle der
gerne komme bud.
Jeg ved, at hun også har eksperimenteret med nogle syltede meloner, de fik
med hjem derfra, så mon ikke hun får knækket koden ?

Held og lykke!

-Nina

Fra : a.b.renner@gmx.de

Dato : 15-08-06 12:02

Sebastian Hoffmann skrev:

> [...]
> Jeg ved, at hun også har eksperimenteret med nogle syltede meloner, de fik
> med hjem derfra, så mon ikke hun får knækket koden ?

Jeg prøvede i går med hjemmelavet kirsebær gelé. Det smager også
godt med græsk youghurt!

mvh
/Jens