Funktion
Fra : Ukendt

Dato : 12-08-06 15:09

Hej NG
Jeg har lavet en forespørgsel i en access database, som indeholder en
funktion...
Når jeg åbner forespørgslen i ASP, får jeg fejlen:

Der er en ikke-defineret funktion "Funktionsnavn" i udtrykket...

Hvad skyldes det...
Kan man ikke lave funktioner i en fsp i access, og så bruge resultatet i
ASP...???

Bjarne

Fra : Tom Jensen

Dato : 12-08-06 17:08

bsn skrev:
> [...]
>
> Hvad skyldes det...
> Kan man ikke lave funktioner i en fsp i access, og så bruge resultatet i

Når asp fortolker SQL udtrykket kender den jo ikke funktionen, den
ligger jo gemt i maven på Access. Du kan koiere funktionen ud til en
tekstfil og så lave et link fra asp siden til denne tekstfil og så er
funktionen kendt.

I HTML delen kan du f. eks. skrive

<!--#include file="../inc/funktioner.asp" -->

Med venlig hilsen

Tom Jensen
- Læs mere om asp og databaser her -
www.ffsoft.dk

Fra : Michael Weber

Dato : 12-08-06 21:07

"Tom Jensen" <xx@xx.xx> skrev i en meddelelse

> [...]
> ligger jo gemt i maven på Access. Du kan koiere funktionen ud til en
> tekstfil og så lave et link fra asp siden til denne tekstfil og så er

Bliver sql´en ikke fortolket i "maven" på access ?

btw..fedt udtryk i "maven" :P

> I HTML delen kan du f. eks. skrive
>
> <!--#include file="../inc/funktioner.asp" -->

> [...]

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-06 22:03

"Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> skrev

> Bliver sql´en ikke fortolket i "maven" på access ?
Det mener jeg også...
Bjarne

Fra : Tom Jensen

Dato : 12-08-06 22:42

Michael Weber skrev:

> Bliver sql´en ikke fortolket i "maven" på access ?

Øh nu er jeg lidt på tynd is her, men jeg mener ikke at der behøver at
være installeret Access på web serveren, bare der er MSDE til at
fortolke SQL udtrykket. Jeg har selv installeret Access på min web server.

Med venlig hilsen
Tom Jensen
www.ffsoft.dk