Denmark census - Danmark folketælling
Fra : Hugh Watkins

Dato : 12-08-06 03:46

I needed some exact census dates

and because I could not find them easily in google so I have put this
together

Danish Census FAQ http://www.rootsweb.com/~dnkcen/danish_census_faq.html

please let me have suggestions and corrections

grerne svar på dansk

enjoy

Hugh W

--

new computer = new blog
http://mac-on-intel.blogspot.com/

daily blogs with new photos
http://snaps2006.blogspot.com/
http://slim2005.blogspot.com/

family history
http://hughw36.blogspot.com

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 12-08-06 11:34

Scripsit Hugh Watkins:

> I needed some exact census dates and because I could not find them
> easily in google so I have put this together Danish Census FAQ
> [...]

Her er mange af oplysningerne, så måske disse links kunne komme med på
siden:

http://www.sa.dk/ra/salgservice/FOLDERE/01_folke.pdf
http://www.sa.dk/ra/brugearkivet/folke.htm

Vedrørende 1950-folketællingen, så har den også datoen for vielse med,
og det er tit til stor hjælp, hvis man kan gætte hvor vielsen kunne
have fundet sted.

Lars Erik Bryld

Fra : Hugh Watkins

Dato : 12-08-06 15:21

Lars Erik Bryld wrote:

> [...]
>
> Vedrørende 1950-folketællingen, så har den også datoen for vielse med,
> og det er tit til stor hjælp, hvis man kan gætte hvor vielsen kunne

tak Lars

how about some volunteers to create a danish wedding index?

we have frebmd in Enaland and Wales

1 July 1837 to date
http://www.freebmd.org.uk/
being made from fiche

currently contains 119,406,345 distinct records and starting on double
keying
more than 1000 volunteers

nest we are doing http://www.freereg.org.uk/
parish registers / church books

currently nearly a million records entered into the database.

he FreeREG Project's objective is to provide free Internet searches of
baptism, marriage, and burial records, which have been transcribed from
parish and non-conformist church registers in the UK.
Please note that FreeREG is a work in progress. Only a small number of
registers have been transcribed so far.

we aim to be much more accurate than IGI

regards

Hugh W

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 12-08-06 22:05

Scripsit Hugh Watkins:

> how about some volunteers to create a danish wedding index?

Værktøjet er på plads med KIIP http://kiip.dk/ og de skal nok komme,
men for øjeblikket har indtastningen af folketællingerne vist
prioriteten. Det afhænger af, hvad folk selv ønsker at bidrage med.

Lars Erik Bryld

Fra : Hugh Watkins

Dato : 13-08-06 03:38

Lars Erik Bryld wrote:
> [...]
> men for øjeblikket har indtastningen af folketællingerne vist
> prioriteten. Det afhænger af, hvad folk selv ønsker at bidrage med.

vi er heldigt i England vors national Archives i Kew london hav et
samarbejds avtal med ancestry,com

http://www.nationalarchives.gov.uk/

system er gratis at brug indfor arkiv læsesallerne

http://www.nationalarchives.gov.uk/census/?source=ddmenu_search1

i Scotland
http://www.scotlandspeople.gov.uk/

mvh

Hugh W

Help with census of the United Kingdom
http://www.rootsweb.com/~dnkcen/FAQ/uk-census.html

Fra : Arne Feldborg

Dato : 16-08-06 00:38

Hugh Watkins <hugh.watkins@gmail.com> skrev Sun, 13 Aug 2006 03:37:31
+0100

>vi er heldigt i England vors national Archives i Kew london hav et
>samarbejds avtal med ancestry,com

Og hvor er vi dog heldige i Danmark - at vi har dig til at fortælle os
hvor meget bedre alting er i England.

Men det er ikke specielt smart at du x-poster dine private fordomme til
vidt forskellige grupper på den måde du gør her.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Ingelise

Dato : 19-08-06 17:10

Ancestry.com - er det ikke det man skal betale for at kunne læse
oplysningerne i?

mvh

Ingelise

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 20-08-06 00:40

Ingelise wrote:
> Ancestry.com - er det ikke det man skal betale for at kunne læse
> oplysningerne i?

of course
1000 employees

600 terabytes data

Hugh W

Fra : Peter Hansen

Dato : 21-08-06 09:54

On Sat, 12 Aug 2006 03:45:57 +0100, Hugh Watkins
<hugh.watkins@gmail.com> wrote:

>Danish Census FAQ http://www.rootsweb.com/~dnkcen/danish_census_faq.html
>
>please let me have suggestions and corrections

For årene 1925-1965 skriver du konsekvent 5. november, hvad er kilden
til det?

Hvis du kigger her:

http://www.dis-danmark.dk/kipkort/folketel.html

så finder du her de samme datoer til og med 1921; men derefter skulle
datoerne have været skiftende - idet 5. november kun anføres for 1940.