Forsikring...
Fra : BT

Dato : 11-08-06 15:29

Lige et par spørgsmål..

Skal man have en forsikring når man sælger varer..

Ikke kun hvis man er momsregistreret, men også hvis man driver det som
hobbyfirma..

/Brian

Fra : alexbo

Dato : 11-08-06 16:19

"BT" skrev

> Skal man have en forsikring når man sælger varer..

Nej.
Der er ikke ret mange lovpligtige forsikringer.
Ansvarsforsikringer på køretøjer er lovpligtige, og nogle
arbejdsgiverforsikringer er det samme.
Hundeforsikring er lovpligtig.
Så kan jeg ikke lige komme på flere.

mvh
Alex Christensen

Fra : Nico de Jong

Dato : 11-08-06 18:10

> "BT" skrev

> Nej.
> Der er ikke ret mange lovpligtige forsikringer.

Der er jo også produktansvarsforsikringen, men jeg kan ikke huske om den er
lovpligtig. Den er ihvertfald god at have, hvis folk kan komme galt afsted
med de produkter man sælger. Jeg mindes en sag i USA, hvor en sælger blev
dømt til et eller andet, fordi der på tørretumbleren ikke sad en mærket "Må
ikke bruges til at tørre katte" e.l.

Nico

Fra : Allan Soerensen

Dato : 11-08-06 18:58

"Nico de Jong" <nico@SPAMTRAPfarumdata.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er
> lovpligtig. Den er ihvertfald god at have, hvis folk kan komme galt afsted

Den er heller ikke lovpligtig, men enig i at den er god at have.
Mig bekendt er den eneste lovpligtige erhvervsforsikring en
arbejdsskadeforsikring, og den er først relevant når man ansætter sin første
medarbejder.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 11-08-06 20:26

In news:44dca6bc$1$142$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
alexbo <alexbo@email.dk> Typed:

> Så kan jeg ikke lige komme på flere.

Brandforsikring, hvis og så fremt man besidder ejerbolig.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen

Fra : Nicolai Lang

Dato : 11-08-06 20:36

On Fri, 11 Aug 2006 21:25:34 +0200, "Petersen_Michael"
<petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> wrote:

>Brandforsikring, hvis og så fremt man besidder ejerbolig.

Vel kun hvis man skylder penge i den ? :)

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-08-06 06:26

In news:lvmpd25bdfasedr0062epj119botskn9fl@4ax.com,
Nicolai Lang <nnews0403051902@hjorth.com> Typed:

> Vel kun hvis man skylder penge i den ? :)

Ja ok :c)

Fra : MAndersen

Dato : 12-08-06 09:00

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44dd6659$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> In news:lvmpd25bdfasedr0062epj119botskn9fl@4ax.com,
> Nicolai Lang <nnews0403051902@hjorth.com> Typed:

> Ja ok :c)

Men stadig ikke lovpligtig.

Man kan i mange selskaber tegne en kombineret forsikring, hvor løsøre
herunder lidt varelager, evt. driftstab eller meromkostninger dækkes. Hertil
en lille produktansvarsforsikring.
Forsikringen kan i bl.a. Top og Alm. Brand erhverves for et par tusinde kr.

MAndersen

Fra : BT

Dato : 12-08-06 12:39

"MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hertil en lille produktansvarsforsikring.
> Forsikringen kan i bl.a. Top og Alm. Brand erhverves for et par tusinde

Takker for jeres svar...

/Brian

Fra : alexbo

Dato : 11-08-06 20:30

"Petersen_Michael" skrev

> Brandforsikring, hvis og så fremt man besidder ejerbolig.

Den er ikke lovpligtig.

mvh
Alex Christensen