Baggrundsbillede og Scrollbar?
Fra : Lindkold

Dato : 11-08-06 13:36

Hej alle,

Er ved at lave at redesigne et site fra frames til ren css. Men en div der
holdes i en fast størrelse kræver overflow: auto;
for at få en scrollbar. Div'en har et baggrundsbillede.

Nu vil jeg ikke diskutere overflow og fast størrelse i denne tråd (er selv
modstander), men vil meget gerne have jeres råd til hvordan:

1) fastlåser jeg baggrundsbilledet i IE så ikke rykkes ind med scrollbaren
men scrollbaren lægger sig ovenpå baggrundsbilledet - som i FF og Opera??

2) undgår jeg at baggrundsbilledet ikke bevæger sig op med scrollbaren.
Sætter jeg en fixed position på billedet ( samtidig med background-position:
right top;) så ryger billedet ud af div'en (til højre for og over) i FF.

Siden er her:
http://www.stjernestudiet.dk/skole.html

--
Lindkold

www.lindkold.dk
Billig hjemmeside | Professionelt design | Lindkold Webdesign

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-08-06 23:59

Lindkold wrote:
> [...]
> div der holdes i en fast størrelse kræver overflow: auto;
> for at få en scrollbar. Div'en har et baggrundsbillede.

Jeg har svært ved at få øje på problemet. Baggrundsbilledet opfører sig både
i FF og IE præcis sådan, som jeg tror, at det skal gøre - bedømt efter
sidens design.

Pigens hår over div'en med scroll går fint i et med hendes hår inde i
scroll-div'en - og baggrundsbilledet er fint fikseret i scroll-div'en i
begge browsere.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Lindkold

Dato : 13-08-06 13:29

"Erik Ginnerskov"
> [...]
>
> Pigens hår over div'en med scroll går fint i et med hendes hår inde i
> scroll-div'en - og baggrundsbilledet er fint fikseret i scroll-div'en i

Tak - jeg lavede et css til IE med sit eget billede der tog højde for
scroll-baren og fik det til at virke.

Lindkold