Synlighed på google
Fra : melinamar@gmail.com

Dato : 11-08-06 08:39

Jeg har lige lavet en hjemmeside, men kunne godt tænke mig at vide,
hvordan jeg får google til indeksere den. Jeg har læst mig frem til,
at man skal have allerede indekserede sider til at linke til den, men
hvis jeg nu ikke kender nogen, der kan have et link på deres
hjemmeside, hvad kan jeg så gøre?

Hilsen

Melina

www.marcos-nyborg.dk

Fra : Stefan Køberl

Dato : 11-08-06 10:11

wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg har lige lavet en hjemmeside, men kunne godt tænke mig at vide,
> hvordan jeg får google til indeksere den.

Søgemaskiner går ofte efter følgende:

En titel der fortæller noget (om siden).
Brug af overskrifter: h1-h6
Tilmeld din side til søgemaskinerne
Alttekst på billeder

> [...]
men
> hvis jeg nu ikke kender nogen, der kan have et link på deres

Find en hjemmeside på nettet, og spørg om de vil placere et link (til
dig) et sted på deres side. Og som du selv siger, de sider du ønsker
et link på, må godt være højt rangeret.

Hvis du ikke allerede har gjort det, så kunne du kigge på indlægget
med overskriften "Meta" fra den 3. august og "Meta og søgemaskiner"
fra den 1. august. Der bliver (næsten) samme emne omdiskuteret.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-08-06 23:50

melinamar@gmail.com wrote:
> men
> hvis jeg nu ikke kender nogen, der kan have et link på deres
> hjemmeside, hvad kan jeg så gøre?

Så kan du prøve at søge på Google efter sider med et indhold, som matcher
din side. Skriv til ejeren af de fundne sider og spørg om de vil linke til
din side.

Det kan ikke gå værre end at de siger nej. Du får ikke revet hovedet af.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/