/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Børn / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Børn
#NavnPoint
Nordsted1 7553
ans 5201
HelleBirg.. 3023
dova 2960
granner01 1261
jakjoe 1192
CLAN 1183
refi 1159
dkwM327 1100
10  jeb3 1067
Familistyrelsen er nutidens Gø & Goge
Fra : struer


Dato : 11-08-06 04:46

Hej kære læser,

Jeg har adopteret min kones søn på 6 år her i Thailand og vil også
gerne have adoptionen anerkendt i Danmark, Altså ikke kun en
godkendelse her i Thailand, men en International godkenselse af
adoptionen.

I Thailand er alle papierne fra Dommer, læge, bank, politi,
børne-psykolog og sægt og venners udtalelse godkendt af den
Internationale Adoptions Centeret.

For at godkende adoptionen i Danmark vil Familistyrelsen have en
"Registration of Child Adoption" fra den Internationale Adoptions
Centeret i Bangkok, hvad Familistyrelsen godt kan få, Hvis
Familistyrelsen vil komme med en udtalelse om adoptionen er lovlig
efter dansk-internationale lovgivning.

Men Familistyrelsen vil først have en "Registration of Child Adoption"
før de udtaler sig.

Jeg der er godt træt af de danske myndigheder og Danmarks sygt
samfund, bøsser og leper kan gift sig og adoptere, halvdelen kan blive
kunstigt befrugtet mm, Mustafa og Muhammet kan få mor, far, søskende,
fætre, kusiner, onkler og tanter med til Danmark, men jeg kan ikke få
de danske myndigheders anderkendelse af adoptionen af min Thai-kones
søn på 6 år her i Thailand, selv om Dommerne og Socialministeriet i
Tahiland har godkendt adoptionen,

Er jeg dum nok til at få arbejde hos Familistyrelsen ?

Erik Larsen


 
 
Kent Oldhøj (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 11-08-06 07:08

"struer" <erikelarsen@hotmail.com> wrote in news:1155267953.424211.130280@
75g2000cwc.googlegroups.com:

> For at godkende adoptionen i Danmark vil Familistyrelsen have en
> "Registration of Child Adoption" fra den Internationale Adoptions
> Centeret i Bangkok, hvad Familistyrelsen godt kan få, Hvis
> Familistyrelsen vil komme med en udtalelse om adoptionen er lovlig
> efter dansk-internationale lovgivning.

Man kan jo på samme måde undre sig over hvorfor de thailandske myndigheder
ikke vil udstede en "Registration of Child Adoption".

Jeg kan forstå af dine øvrige skriblerier, at du næppe ønsker at bosætte
dig i Danmark igen. Så kan du egentlig ikke bare være ligeglad?

Holst (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 11-08-06 08:33


struer wrote:

> Er jeg dum nok til at få arbejde hos Familistyrelsen ?

Nej, jeg tror du er for dum. Hvorfor pokker sender du ikke bare den
Registration of Child Adoption til Familiestyrelsen, som de beder om. De
har nogle regler og procedurer, de skal følge, og det bliver sikkert
meget nemmere, hvis du også følger dem.

Iben Holst (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Iben Holst


Dato : 11-08-06 10:54

> Nej, jeg tror du er for dum.

Tja, underligt virker det i al fald at han vil have de danske myndigheders
accept eftersom han jo afskyer det danske system.....

>Hvorfor pokker sender du ikke bare den
> Registration of Child Adoption til Familiestyrelsen, som de beder om. De
> har nogle regler og procedurer, de skal følge, og det bliver sikkert
> meget nemmere, hvis du også følger dem.

Jeg tror han mener at Thailand først vil sende papirer til Danmark når de
har modtaget udtalelsen om adoptionen fra Danmark - men at Danmark
modsat også kun vil sende denne udtalelse når de har modtaget papirer
fra Thailand. Det giver jo en helt umulig situation!
Men her må jeg give Danmark medhold!!! Thailand må være de første til
at dokumentere adoptionen m.v. overfor Danmark før der kan ske videre
i sagen her fra....

Iben



Holst (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 11-08-06 12:35


Iben Holst wrote:

> Jeg tror han mener at Thailand først vil sende papirer til Danmark når de
> har modtaget udtalelsen om adoptionen fra Danmark - men at Danmark
> modsat også kun vil sende denne udtalelse når de har modtaget papirer
> fra Thailand. Det giver jo en helt umulig situation!
> Men her må jeg give Danmark medhold!!! Thailand må være de første til
> at dokumentere adoptionen m.v. overfor Danmark før der kan ske videre
> i sagen her fra....

Enig. Meget tyder jo på, at Danmark "blot" skal godkende en adoption,
som allerede har fundet sted i Thailand. Derfor er de danske myndigheder
naturligvis nødt til at have noget dokumentation for, at denne adoption
vitterlig fundet sted og er lovlig.

Jeg tror, Erik har misforstået et eller andet sted i forløbet.

CDJ (11-08-2006)
Kommentar
Fra : CDJ


Dato : 11-08-06 13:42

On 11/08/06 5:45, in article
1155267953.424211.130280@75g2000cwc.googlegroups.com, "struer"
<erikelarsen@hotmail.com> wrote:


> Er jeg dum nok til at få arbejde hos Familistyrelsen ?

Det tror jeg bestemt ikke ;)
Forstår din frustration, det er træls..

Opmuntrende hilsen herfra.


struer (13-08-2006)
Kommentar
Fra : struer


Dato : 13-08-06 05:55


Kent Oldhøj skrev:

> "struer" <erikelarsen@hotmail.com> wrote in news:1155267953.424211.130280@
> 75g2000cwc.googlegroups.com:
>
> > For at godkende adoptionen i Danmark vil Familistyrelsen have en
> > "Registration of Child Adoption" fra den Internationale Adoptions
> > Centeret i Bangkok, hvad Familistyrelsen godt kan få, Hvis
> > Familistyrelsen vil komme med en udtalelse om adoptionen er lovlig
> > efter dansk-internationale lovgivning.
>
> Man kan jo på samme måde undre sig over hvorfor de thailandske myndigheder
> ikke vil udstede en "Registration of Child Adoption".

Thailand er den 3 verden hvor de prøver at få systen på alting og
det vil være at fornerme Gø og Gogge at samligne dem med
myndighederne hernede.

>
> Jeg kan forstå af dine øvrige skriblerier, at du næppe ønsker at bosætte
> dig i Danmark igen. Så kan du egentlig ikke bare være ligeglad?

Bliver min kone og jeg f.eks. dræbt i en ulykke i under en ferie i
Europa, hvem skal så arve min erstatning ?


Erik


Kent Oldhøj (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 13-08-06 13:47

"struer" <erikelarsen@hotmail.com> wrote in news:1155444898.214188.146230@
74g2000cwt.googlegroups.com:

> Bliver min kone og jeg f.eks. dræbt i en ulykke i under en ferie i
> Europa, hvem skal så arve min erstatning ?

For at fjerne enhver tvivl og retskrav fra Danmark, ville det smarteste nok
være at blive thailandsk statsborger.


struer (13-08-2006)
Kommentar
Fra : struer


Dato : 13-08-06 06:04


Holst skrev:

> struer wrote:
>
> > Er jeg dum nok til at få arbejde hos Familistyrelsen ?
>
> Nej, jeg tror du er for dum. Hvorfor pokker sender du ikke bare den
> Registration of Child Adoption til Familiestyrelsen, som de beder om. De
> har nogle regler og procedurer, de skal følge, og det bliver sikkert
> meget nemmere, hvis du også følger dem.

Hårde ord, men hvis du kan læse, Skal Adoption Centeret have en
udtalelse fra Familistyrelsen før jeg kan få denne Registration of
Child Adoption og sende til Familistyrelsen, men Familistyrelsen vil
ikke give Adoption Centeret en udtalelse før de får denne
Registration of Child Adoption dokument.

Hvis du stadig mener jeg er for dum, kan jeg prøve at forklare dig
problemet på en mere simpel måde,

Erik


struer (13-08-2006)
Kommentar
Fra : struer


Dato : 13-08-06 06:09


Iben Holst skrev:

> > Nej, jeg tror du er for dum.
>
> Tja, underligt virker det i al fald at han vil have de danske myndigheders
> accept eftersom han jo afskyer det danske system.....
>
> >Hvorfor pokker sender du ikke bare den
> > Registration of Child Adoption til Familiestyrelsen, som de beder om. De
> > har nogle regler og procedurer, de skal følge, og det bliver sikkert
> > meget nemmere, hvis du også følger dem.
>
> Jeg tror han mener at Thailand først vil sende papirer til Danmark når de
> har modtaget udtalelsen om adoptionen fra Danmark - men at Danmark
> modsat også kun vil sende denne udtalelse når de har modtaget papirer
> fra Thailand. Det giver jo en helt umulig situation!

Ja ikke,

> Men her må jeg give Danmark medhold!!! Thailand må være de første til
> at dokumentere adoptionen m.v. overfor Danmark før der kan ske videre
> i sagen her fra....

Familistyrelsen har alle adoptions papierne fra Thailand liggende på
deres skrivebord.

Man mangler kun denne Registration of Child Adoption dokument.

Erik
>
> Iben


Iben Holst (13-08-2006)
Kommentar
Fra : Iben Holst


Dato : 13-08-06 06:49


>Familistyrelsen har alle adoptions papierne fra Thailand liggende på
>deres skrivebord.

>Man mangler kun denne Registration of Child Adoption dokument.

>Erik

Nu ved jeg slet ikke hvad ovennævnte dokument egentlig indeholder,
men ud fra benævnelsen lyder det til at det kunne være det vigtigste
dokument i sagen. Det lyder som om det er selve registreringen af
adoptionen og måske endda det endegyldige dokument - og så er der
vel ikke så meget at sige til, at Danmark vil have den på bordet hvis de
skal kunne anerkende adoptionen?

Iben



struer (13-08-2006)
Kommentar
Fra : struer


Dato : 13-08-06 06:13


CDJ skrev:

> On 11/08/06 5:45, in article
> 1155267953.424211.130280@75g2000cwc.googlegroups.com, "struer"
> <erikelarsen@hotmail.com> wrote:
>
>
> > Er jeg dum nok til at få arbejde hos Familistyrelsen ?
>
> Det tror jeg bestemt ikke ;)

OHHH shit, Jeg trænger elles efter et let job med en fed indkomst

> Forstår din frustration, det er træls..
>
> Opmuntrende hilsen herfra.

Tak

Erik


struer (15-08-2006)
Kommentar
Fra : struer


Dato : 15-08-06 08:09


Iben Holst skrev:

> >Familistyrelsen har alle adoptions papierne fra Thailand liggende på
> >deres skrivebord.
>
> >Man mangler kun denne Registration of Child Adoption dokument.
>
> >Erik
>
> Nu ved jeg slet ikke hvad ovennævnte dokument egentlig indeholder,
> men ud fra benævnelsen lyder det til at det kunne være det vigtigste
> dokument i sagen. Det lyder som om det er selve registreringen af
> adoptionen og måske endda det endegyldige dokument - og så er der
> vel ikke så meget at sige til, at Danmark vil have den på bordet hvis de
> skal kunne anerkende adoptionen?
>
> Iben

Det kan man sige, men Familistyrelsen vil ikke, udfra de i Thailand
anerkendte papier, skrive et brev der siger at adoptionen ikke strider
imod dansk lovgivning.

Et Ja eller Nej var letter at forholde sig til, end blive sendt fra
Herodes til Pilatus.

Erik


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408186
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste