manglende mellemrum i tekst i opera ?
Fra : not@home.se

Dato : 10-08-06 18:43

Hej jeg har lige hentet den nye Opera men jhavde også det samme
problem med den gamle jeg kan ikke lave mellemrum/linieskift i en
længere tekst hvis jeg skriver noget på nettet så er mellemrummene
forsvundet og det hele en stor pløre når det kommer frem ?

jeg kan sagtens lave mellemrum med IE men den er bare ireterende da
jeg ikke kan få den til at fylde min fladskærm ud her i stuen IE vil
kun med nogle sider hvor opera kan med alle, håber nogen kan hjælpe
mig.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-06 19:50

not@home.se skrev:

> [...]
> længere tekst hvis jeg skriver noget på nettet så er mellemrummene
> forsvundet og det hele en stor pløre når det kommer frem ?

Det er ikke et problem. Sådan virker HTML.

Hvis du har en tekstfil som ikke hedder ".htm(l)" til efternavn,
bliver den vist i en browser præcis som den er skrevet. Hvis du
derimod omdøber den til at hedde ".htm" til efternavn, viser en
browser kun ét mellemrum overalt hvor der er en stribe blanktegn
(mellemrum, tab, linjeskift, retur).

Det skal den.

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 10-08-06 21:13

not@home.se posting:

>kan ikke lave mellemrum/linieskift i en
>længere tekst hvis jeg skriver noget på nettet så er mellemrummene
>forsvundet og det hele en stor pløre når det kommer frem ?

I et formularfelt? Har du et eksempel?

--
What is life, except excuse for death,

- http://opera.softwolves.dk/da-transtest/disclaimer.html -

Fra : not@home.se

Dato : 11-08-06 05:32

On Thu, 10 Aug 2006 22:12:38 +0200, Christian Bohr-Halling
<nospam@cbh.softwolves.dk> wrote:

>not@home.se posting:

>I et formularfelt? Har du et eksempel?

ja hvis man skriver et brev inde på dating.dk Det er faktisk kun der
at jeg har problemet, jeg ved ikke om det hedder et formularfelt, men
det er ireterende at jeg er nød til at have åbnet IE for at skrive med
mellemrum

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 12-08-06 14:57

not@home.se posting:

-klip-
>ja hvis man skriver et brev inde på dating.dk Det er faktisk kun der
>at jeg har problemet, jeg ved ikke om det hedder et formularfelt, men

Ja, det er sandsynligvis et formularfelt, de har lavet det med.

Jeg har ikke lige noget bud på grunden til problemet. Komme
problemet også, hvis du i stedet skriver teksten et andet sted og så
indsætter det i formularfeltet? I så fald kunne du måske skrive
teksten i et Opera-notat (F4, notater) for at kopiere den ind i
formularfeltet til sidst.