Opbygning af varedatabase i Access
Fra : Zoddy

Dato : 10-08-06 14:07

Jeg er ved at lave en Access database med varer i.

Det drejer sig om 100 forskellige lamper.

Hver lampe kan fås i 3 forskellige størrelser, og hver størrelse kan fås i 3
forskellige materialer til 3 forskellige priser.

Jeg har tænkt mig at opbygge databasen således:

Lampenavn Højde Bredde Materiale Pris
Holger 30 40 Alu 1250
Holger 30 40 Træ 1700
Holger 30 40 Chrom 1900
Holger 35 45 Alu 1350
Holger 35 45 Træ 1800
Holger 35 45 Chrom 2000
Holger 40 50 Alu 1450
Holger 40 50 Træ 1900
Holger 40 50 Chrom 2100

Dette vil give 9 linier i databasen pr. lampe.

Er der en mere smart måde at gøre det på så det fylder mindre?

Det er meningen at brugeren først vælger en størrelse fra en listmenu,
derefter et materiale fra en anden og derefter får prisen.

Mvh Zoddy

Fra : Michael Zedeler

Dato : 10-08-06 16:10

Zoddy wrote:
> [...]
> Holger 40 50 Chrom 2100
>
> Dette vil give 9 linier i databasen pr. lampe.
>
> Er der en mere smart måde at gøre det på så det fylder mindre?

Ja. Ikke nok med det. Det er muligvis også det rigtige at gøre.

http://www.hedeskov.dk/netpublikationer/udv-database/kap3/kapitel3.htm

Mvh. Michael.