Andet multimedie
bentjuul 3670
Enkelt-bogs tryk
Fra : Frederik Thorup

Dato : 10-08-06 07:48

HEJ

Jeg leder efter et sted i europa der kan klare Print On Demand til en
billed/foto bog jeg er ved at lave (det er bare et fotoalbum) i meget små
styktal <5!

Jeg er inspireret af www.lulu.com og andre amerikanske lignende sider. Men
håber lidt der findes en tilsvarende europærisk (EU) side med samme
funktion. Så man slipper for fortoldning og moms.

Findes det?

Tak for hjælpen.

Frederik

Fra : Hanne V. F.

Dato : 10-08-06 09:35

"Frederik Thorup" <frederik_thorup@mail.DenmarK> skrev i en meddelelse
> HEJ
>
> Jeg leder efter et sted i europa der kan klare Print On Demand til en
> billed/foto bog jeg er ved at lave (det er bare et fotoalbum) i meget små
> styktal <5!

Prøv og se på www.tdc.dk
de lancerede et tilbud for et par måneder siden,
om print af kreative foto album.

MVH Hanne VF

Fra : LarsJ

Dato : 10-08-06 20:24

Hanne V. F. skrev:
> "Frederik Thorup" <frederik_thorup@mail.DenmarK> skrev i en meddelelse

> Prøv og se på www.tdc.dk
> de lancerede et tilbud for et par måneder siden,
> om print af kreative foto album.

Godt tip - og forbavsende billigt (ca. 350 kr. for en 50 siders bog på
22x30 cm)

Her er et direkte link: http://tdconline.dk/publish.php?id=1540

Det eneste print-on-demand forlag, jeg kender i DK, er
www.underskoven.dk - og der kommer man af med 4.064,50 kr. for en enkelt
bog i 4-farve tryk, 13x20 cm på 50 sider. Den høje startpris betyder
dog, at det bliver markant billigere for de efterfølgende - 5 styk
koster blot 83 kr. mere, mens man ved 100 eksemplarer er nede i en
stykpris på 60 kr.

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-06 22:22

"Frederik Thorup" skrev i en meddelelse
> HEJ
>
> Jeg leder efter et sted i europa der kan klare Print On Demand til en
> billed/foto bog jeg er ved at lave (det er bare et fotoalbum) i meget små
> styktal <5!

Bilka
http://asp03.photoprintit.de/microsite/10021/prices.php

--
mvh kajo

Fra : Gert Hansen

Dato : 11-08-06 07:51

Et forslag kunne være Lasertryk

http://www.lasertryk.dk/

De laver bogen for dig - rimelige i pris - super kvalitet - og er venlige
folk.

En god "tudse" for 10 stk. i A4 med 64 sider.

Gert Hansen

www.mados.dk

Fra : Frederik Thorup

Dato : 11-08-06 08:43

Gert Hansen wrote:
> [...]
> venlige folk.
>
> En god "tudse" for 10 stk. i A4 med 64 sider.

Jeg har nu læst deres side, men de laver mindst 10 styk, og den "tudse" er
plus moms!

Hvis bare jeg skulle bruge nogle flere, så ville det kunne gå.

Frederik

Fra : Hanne V. F.

Dato : 11-08-06 10:12

> Jeg har nu læst deres side, men de laver mindst 10 styk, og den "tudse" er
> plus moms!
>
> Hvis bare jeg skulle bruge nogle flere, så ville det kunne gå.
>
> Frederik
Helt ærligt, det lyder altså som du brokker dig, gør du det?
Du har fået nogle rigtige gode svar med fine løsninger.
MVH HVF

Fra : Frederik Thorup

Dato : 11-08-06 11:13

Hanne V. F. wrote:
> Helt ærligt, det lyder altså som du brokker dig, gør du det?

Helt ærligt, og hvad så hvis jeg gjorde?

> Du har fået nogle rigtige gode svar med fine løsninger.

Helt ærligt, det er som man ser det. Jeg spurgte efter Print On Demand
services i Europa. TDC (DVS CEWE-color) laver et fotoalbum, som jeg prøver
at lege med, og jeg bestiller nok en for at se kvaliteten. Men der er ikke
helt det jeg ville kalde en bog. Problemet er bla mængden af
selvbestemmelse. Det vile hjælpe gevaldigt hvis man kunne vælge en trykt for
og bagside, så den kunne stå på en reol og ligne en bog. Nu er der tre
farve-valgmuligheder, stof-indbunden og med et billede på forsiden.

Helt ærligt, hvis ikke det lever op til mine forventninger, hvorfor så
nøjes?
Har du set de muligheder der er fx. på lulu.com ? En 100 siders farvebog til
20$ ! Hvor du selv laver det hele og uploader til dem. Nu har jeg så fundet
ud af at de er begyndt at trykke i spanien, så det løser så mine europariske
ønsker, men desværre er de løbet ind i kvalitets og leveringsproblemer, at
dømme ud fra deres forum. Og de ved endnu ikke hvornår det virker ordenligt.
Desværre.

Derfor er mit spørgsmål stadig gældende. Findes der en Europærisk POD
service der laver enkelttryk af farvebøger?

Lasertryk laver, i følge deres hjemmeside mindst 10 styk til ca 1300 kr, men
hvis man kun skal bruge 1 eller 2 så er det jo ikke løsningen.

MVH
Frederik

PS Hanne. Pas på med (over)tolkningen af indlæg. Ting på skrift virker
kraftigere og der står ikke noget "grimt" i mit tidligere svar, så det er
din fortolkning at jeg brokker mig. Læs hvad jeg skriver, ikke hvad du tror
jeg mener alt efter hvilket humør du er i. Og nej jeg er ikke sur. Jeg
leder, og spørg i et forum af folk der interesserer sig for et tilsvarende
emne. Og jeg har lov til at være kræsen, den første løsning er ikke
nødvendigvis den bedste.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-06 17:32

http://www.visible.dk/subkategorier/Print-on-Demand.php