Hjælp til Select
Fra : mkj

Dato : 09-08-06 13:51

Hej

Jeg skal lave et select fra en ordre tabel og en ordredetalje tabel.
Ordredetalje tabellen indeholde en leverandør kolonne. Jeg har brug for et
view der kan vise alle ordrer hvor leveradørID 1 er brugt men på samme tid
hvor leverandørID 1 ikke er brugt.

Denne ordre bruger leverandørID 1 på linie1 og en anden leverandør på linie
3, det er sådanne ordre jeg har brug for at kunne finde.
OrdreId|ProductID|LeverandørID
1,p1,1
1,p3,3

--
MKJ

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-08-06 21:15

mkj skrev:

> [...]
> Jeg har brug for et view der kan vise alle ordrer hvor
> leveradørID 1 er brugt men på samme tid hvor leverandørID 1

SELECT DISTINCT o1.ordreID
FROM ordredetalje o1 INNER JOIN ordredetalje o2
ON o1.ordreID = o2.ordreID
WHERE o1.leverandørID = 1
AND o2.leverandørID <> 1

Du kan joine med ordretabellen hvis du skal have flere detaljer om
ordren med.
--
Jens Gyldenkærne Clausen