fortsat; Oskar savnes, Valby + spørgsmål
Fra : Nynne Hansen

Dato : 09-08-06 08:57

Hej Alle

Jeg tillader mig lige at genposte det her, da der er opstået nogle spørgsmål
i mit hovede, håber I bærer over med mig.

Jeg vendte hjem i til aftes, og har været på kalde-tur nogle timer i
området. Der er endnu ikke løbet nogen meldinger ind fra folk.

Hvad er jeres generelle oplevelse, er folk gode til at tjekke om en kat er
mærket? Hvad skal der til for at en kat synes at være lost og faret vild og
væk hjemmefra?

Jeg holder selvfølgelig håbet et stykke tid endnu, men forliges også
langsomt med tanken om at han måske ikke vender hjem igen :'-|

Mvh Nynne

********
Efterlysningen;

Min langhaarskat, Oskar, hoppede ud af mit koekkenvindue(der blæste op under
uvejr *grr*) paa
Thyregodsvej 2 i Valby natten til ons. 2. august. Haaber I, der bor i
omraadet, vil kigge efter ham.

Han er blaa(graa), blanding af maine coon og skovkat/langhaar, 1 aar gammel,
og meget imoedekommende. Jeg kan dog frygte at han måske holder sig lidt for
sig selv. Se billeder paa vores profil
http://kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7503

Hans oeremaerke er ADJ098, og han er tilmeldt begge katteregistre, hvor
han ogsaa er efterlyst.

Hvis I finder ham, maa I meget gerne ringe eller skrive
til mig paa mobil 2148 3676, uanset hans tilstand!

Tak for enhver hjaelp.

----------------
UDEN DETTE kan du maile mig
"Don't drive faster than your angel can fly!"

Fra : Charlotte Hvejsel

Dato : 09-08-06 13:01

Da min mors kat Sussi sprang ud af et vindue for præcis et år siden gik
der 8 dage før hun kom tilbage. Da hun blev fundet af en nabo gik hun
lige uden for opgangs døren. Min erfaring er at de sjældent løber
særligt langt væk, hvis de er indekatte. De sidder ofte og gemmer sig og
kommer slet ikke frem i dagtimerne hvor der er mennesker og biler. Vi
ledte mest efter hende efter 22 og det var også på denne tid hun blev
fundet.
Hvis du sætter en dusør på din efterlysning, så vil mange børn begynde
at lede efter hende. Vi havde mange børn der ringede og syntes de havde
set hende.

Håber du finder din misser snart.

Venlig hilsen Charlotte

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-08-06 13:56

Nynne Hansen wrote:

> Hvad er jeres generelle oplevelse, er folk gode til at tjekke om en
> kat er mærket? Hvad skal der til for at en kat synes at være lost og
> faret vild og væk hjemmefra?

Da min datters kat var blevet væk for et par år siden, (det viste sig
senere, at han var blevet ramt af en bil), da kørte bilejeren ham til
vores dyreklinik, hvor han blev checket og min datter underrettet. Jeg
må også lige fortælle, at han blev reddet og lever i bedste velgående.

Når mine katte render rundt ude på marken bag vores hus, bruger jeg
gerne det middel, at jeg kalder på dem og samtidig slår jeg på deres
madskål med en teske. Det virker hver gang. De kender af een eller anden
årsag "lyden" af deres madskål. Det kan være, at du skal blive stående
et stykke tid på samme sted, så han kan gå efter lyden, hvis han har
gemt sig.

Da det jo som du skriver var uvejr ( måske med torden ?),da han sprang
ud af vinduet, er chancen meget stor for, at han er blevet skræmt så
meget, at han gemmer sig. Er der nogle kældre eller skure hvor du bor ?
Det kan jo være at han måske er blevet låst inde ved en fejltagelse. Det
er rigtigt som Charlotte skriver, at det er bedst om aftenen, og husk
*endelig* ideen med en dusør. Selvom du så får henvendelser der ikke
fører til noget, så ved du at du har gjort alt hvad du kunne.

Jeg håber sammen med dig, at han snart kommer hjem. Han er en virkelig
smuk kat.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 10-08-06 14:22

Hej Nynne

Nej-nej Nynne du skal ikke opgive håbet om at se din kat igen.....Jeg er
fodervært ( igennem 10 - 15 år ) og har fundet rigtigt mange øremærkede
katte på mine fodersteder. Kattene ender altid (næsten ) med at finde hen
til et sted hvor der er mad. Så Nynne prøv at sætte en madskål ned hver
aften på samme tid og sted (lad den stå natten over ) og der er en stor
chance for din kat kommer frem for han er nok ikke ret langt væk hjemmefra.
Næsten alle de katte jeg har fundet boede ikke ret langt fra deres
hjem...Held og lykke, jeg krydser fingre for dig og katten...

Hilsen Majbritt

Fra : Nynne Hansen

Dato : 10-08-06 14:54

Hej Majbritt - og jer andre kære!

Tusind tak, det er simpelthen så stort at mærke jeres støtte og interesse,
tak for de rigtig mange og gode råd!

Jeg sætter opslag op idag, nu med dusør på osse Og vi har sat en
transportkasse ned i noget buskads i nærheden, hvor der er mad og vand, og
et dynebetræk, som jeg har sovet med.

Kæmpe knus

Nynne

Fra : Nynne Hansen

Dato : 10-08-06 14:55

Glemte at skrive at den har stået der siden i fredags, og der er blevet
spist der .o)

Håbe håbe krydse fingre!
Nynne

Fra : Sebastian Hoffmann

Dato : 13-08-06 21:12

Det lyder godt, at der er tegn på liv - de har det med at klare sig, sådan
nogle bæster

Jeg kom til at tænke på, at jeg ikke fik skrevet, HVORDAN vi fangede vores
kat - hun var nemlig skræmt og kom ikke automatisk. På Inges Kattehjem lånte
vi en kattefælde, hvor man putter mad ind i en kasse, og når katten så går
ind for at spise kommer en klap ned, så den er fanget. Vi betalte 1000 kr. i
depositum, men havde også katten hjemme efter 5 timer.
Det skal dog siges, at dette virker bedst, hvis du ved, hvor katten er henne
af (du snakkede om et område). Der er samtidig nogle forholdsregler (tjekke
x antal gange om dagen, "advare" naboer osv.). Jeg vil dog VIRKELIG anbefale
det, selvom nogle måske har en anden holdning. Vi fik som sagt vores Bandit
hjem igen, og hun er skam lykkelig for, at vi lokkede hende i en fælde.

Al mulig held og lykke!

- Nina