100 km/t i tyskland ?
Fra : Carsten

Dato : 09-08-06 02:18

Hvordan er de gældende regler for kørsel med cv på de tyske mototveje - jeg
tænker specielt på 100 km/t

Carsten

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 09-08-06 07:37

"Carsten" <dennemailduerikke@fjernessol.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er de gældende regler for kørsel med cv på de tyske mototveje -
> jeg tænker specielt på 100 km/t
>
> Carsten

Tempo 100 tilladelsen kræver et syn i tyskland, læs evt her
http://www.dcu.dk/indhold/visnyhed.asp?newsguid=17770

Fra : Hugo

Dato : 09-08-06 19:05

Jeg skal sydpå senere på måneden og kan se, at der et
kontor på Große Bahnstraße 31 i Hamburg.
Kan man blot dukke op og få en tilladelse eller er det en
længere procedure som tager vente- og administrationstid,
således at man må tage overnatning eller flere?
Hilsen Hugo

Fra : Carsten

Dato : 09-08-06 19:55

Det er jo spændende læsning . . . . .

Der er dælme MANGE danskere med campingvogne der kører 100 km/t eller mere
med vogntog der umiddelbart ikke er godkendt ( 100 km/t skiltet )

Her kunne jeg så skrive en længere historie om mine 14 dages oplevelser på
de tyske autobahner, men lader dette til læsernes egen fantasi.

Carsten

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 09-08-06 20:56

> [...]
>
> Her kunne jeg så skrive en længere historie om mine 14 dages oplevelser på
> de tyske autobahner, men lader dette til læsernes egen fantasi.

14 dage på de tyske autobahner ???
SÅ kører du ihvertfald IKKE 100km/t !

)
Ivan

Fra : Pallejc

Dato : 10-08-06 19:18

"Hugo" <no@private.mails> skrev i en meddelelse
> [...]
> længere procedure som tager vente- og administrationstid,
> således at man må tage overnatning eller flere?

Hej Hugo

Det kan klares på en formiddag.

Jeg var ned hos TUV kl 900 og anmeldte min ankomst og ærinde, på tysk
naturligvis,
de vil ihvertfald ikke tale dansk hvis elles de kunne.

Ca. 30 min senere fik jeg papirerne og lov til at betale hvorefter turen gik
500m længere
ned ad vejen til motorkontoret for at få den endelige godkendelse og det
store 100 km
skilt til at sætte bag på cv'en.

Jeg kørte derfra kl ca 1120.

--
Hilsen Palle

Fra : Ole Sørensen

Dato : 10-08-06 13:45

--
Hej Carsten
Det nemmeste sted at finde regler mv. er ved at gå ind på DCU's

Med venlig hilsen

Ole

Fra : Pallejc

Dato : 10-08-06 19:20