Hvor finder jeg noget?
Fra : Monty\(7000\)

Dato : 08-08-06 23:27

Jeg har et lille mysterium. Jeg bor et sted hvor der hænger et meget stor
maleri på væggen. Det er malet direkte på væggen og er lavet af Poul
Steffensen.

Nede under billedet hænger der et lille skilt hvor der står at billedet er
skænket af pigen Mette Nielsen Uth der døde her i 1893

Jeg har haft kontakt til vores museum her i byen (Fredericia) og de har sagt
god for billedets ægthed og de sagde også at dette billedet har været dyrt
at få malet (det måler ca 3*2 meter)

Det jeg godt kunne tænke mig at vide var hvorfor hun valgte det. Hvis der er
oprettet et testamente hvor finder man sådan et idag og er det overhovedet
gemt? Kan der evt stå noget i kirkebøgerne om sådan noget eller hvad mener
I?

Monty