rejser med børn
Fra : marlene

Dato : 08-08-06 20:41

hej.
ved ikke om det er det rigtige forum, men tænkte det var her, jeg fandt
erfaring med børn.

min mand og jeg vil rigtig gerne rejse ud af landet på ferie, men vi kan
ikke gennemskue priserne.
synes alt er baseret på to voksne og to børn.
- den slags familie er jo snart en sjældent race.

vi har tre børn 6,8 og 12 år.
for mig ser det ud som om, vi skal bo på to dobb. værelser,
ofte står der kun et eller to børn under 17 år.
hvor finder jeg rejser der klokkeklart skriver to voksne og tre børn?'

håber i kan hjælpe

Fra : Holst

Dato : 08-08-06 22:26

´

> hvor finder jeg rejser der klokkeklart skriver to voksne og tre børn?'

Ved at ringe til rejseselskaberne.

Fra : Rikke og Per

Dato : 08-08-06 22:33

"marlene" <rin@nyk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ofte står der kun et eller to børn under 17 år.
> hvor finder jeg rejser der klokkeklart skriver to voksne og tre børn?'

Jeg vil anbefale jer, når I rejser med børn, at få en ferielejlighed. På
hotelværelser må man ikke medbringe drikkevarer og mad købt udenfor
hotellet, men det må man i en lejlighed og det er da rart at have
drikkevarer og lidt mad og fx mulighed for at lave mad selv en enkelt aften
hvis man ikke gider at gå ud at spise. Desuden kan I alle være i en
lejlighed af den rigtige størrelse.

Mvh Rikke

Fra : Holst

Dato : 08-08-06 22:39

Rikke og Per wrote:

> Jeg vil anbefale jer, når I rejser med børn, at få en ferielejlighed. På
> hotelværelser må man ikke medbringe drikkevarer og mad købt udenfor
> hotellet

Hvor mange overholder et sådant forbud?

Fra : Rikke og Per

Dato : 08-08-06 22:46

"Holst" <newsjul06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mange overholder et sådant forbud?

Ja det ved jeg såmænd ikke, men der i ihvert fald ikke mulighed for at
opbevare i køleskab på et hotelværelse endsige lave mad selv. Desuden er det
da nemmere at tage mad og drikkevarer med op frem for at skulle "smugle".

Rikke

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-08-06 11:39

"Rikke og Per" <prikke@mail.dk> wrote in

> Jeg vil anbefale jer, når I rejser med børn, at få en ferielejlighed.
> På hotelværelser må man ikke medbringe drikkevarer og mad købt udenfor
> hotellet,

Det er så sandelig individuelt fra hotel til hotel. Jeg spørger altid inden
booking og har kun oplevet et "nej" en gang.

> [...]
> drikkevarer og lidt mad og fx mulighed for at lave mad selv en enkelt
> aften hvis man ikke gider at gå ud at spise. Desuden kan I alle være i

Men jeg er helt enig med dig i at en lejlighed er optimalt når man har børn
med. Bedre plads og bedre muligheder for at tilpasse sig børnenes behov.
F.eks. at kunne spise hjemme hvis de er trætte, mulighed for voksentid når
børnene er puttet osv.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 09-08-06 08:32

> [...]
> ofte står der kun et eller to børn under 17 år.
> hvor finder jeg rejser der klokkeklart skriver to voksne og tre børn?'

kig på nettet, f.eks.:

www.mytravel.dk
www.spies.dk
www.tjaerborg.dk

der kan du selv skrive børnenes alder ind.

Mvh.Bodil.