Gennemsigtig iframe?
Fra : Teresa Jakobsen

Dato : 08-08-06 15:43

Hejsa.

Jeg har lavet et design til min side i photoshop og klippet det
ud i slice. Det er meningen at der skal en iframe på siden, og
den fungere også fint, men så kommer mit problem. I den er iframe
vil jeg gerne have et baggrundsbillede ind, sætter jeg det ind på
siden iframen linker til, fungere det fint, indtil men scroller
ned, og "billed-bagrunden" så følger med og et nyt billede
begynder. Jeg vil gerne have billedet til at være der, men
samtidig kunne scrolle i iframen uden baggrunden følger med, kan
man det? Jeg hørte på et tidspunkt om transparent-iframe, men vil
det fungere? baggrunden er klippet ud af designet så det passer
præcist i str.

Håber der er nogle der ligger inde med et fornuftigt forslag til
at løse mit problem.

Mvh Teresa Jakobsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 08-08-06 18:11

"Teresa Jakobsen" <teresa@fingertips.dk> wrote in message
> [...]
> præcist i str.
>
> Håber der er nogle der ligger inde med et fornuftigt forslag til

Hej Teresa

Har du et link til siden med iframen?
Det gør det nemmere at se problematikken.

Hilsen Martin

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 08-08-06 19:01

Hej, Teresa!

"Teresa Jakobsen" <teresa@fingertips.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man det? Jeg hørte på et tidspunkt om transparent-iframe, men vil
> det fungere? baggrunden er klippet ud af designet så det passer

Det kan gøres med CSS. Til den side, der skal vises i iframe'n knytter du
dette style sheet:

BODY {
background: url(minbaggrund.jpg);
background-attachment:fixed;
}

Så bliver baggrundsbilledet, hvor der er, når du scroller.

Mvh

C@rsten

Fra : Teresa Jakobsen

Dato : 08-08-06 21:02

Hej Carsten!

1000tak for dit svar! Det virker også helt fint, men så er der bare et
problem, når jeg bruger tables vises bagrunden "seperat" i hver celle, det er
lidt et problem.

Mvh Teresa

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 09-08-06 14:30

Sæt baggrunden for siden ikke for tabel cellerne.

Fra : Teresa Jakobsen

Dato : 08-08-06 21:26

Endelig virker det! Tak for det.